:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن گزارش داد:

متقاضیان مسکن ملی پای کار آمدند

مدیر عامل بانک مسکن با ارایه گزارش جدید خود به دولت و مردم درباره بزرگترین طرح ملی تولید و عرضه مسکن، از افزایش مشارکت متقاضیان این طرح طی یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
اقتصادگردان- محمود شایان در گزارش جدید خود اعلام کرد: براساس آخرین وضعیت افتتاح حساب­ توسط واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن، 115 هزار و 744 نفر در شعب بانک مسکن در سراسر کشور افتتاح حساب انجام داده ­اند. از این تعداد، تاکنون 66 هزار و 808 نفر نسبت به پرداخت مرحله اول آورده نقدی اقدام کرده­ اند که مجموع منابع مالی حاصل از این حجم واریزی­­ ها رقمی در حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر افزایش نسبت افراد پرداخت­ کننده آورده نقدی به کل افراد افتتاح کننده حساب طی ماه گذشته در مقایسه با این نسبت در ماه های قبل تر افزود: پیش خریداران مسکن ملی تحت تاثیر سه عامل، پای کار آمده اند و مشارکت شان را با پروژه هایی که برای خودشان در حال ساخت است افزایش داده اند. این سه عامل شامل «اطلاع­ رسانی گسترده دولت و بانک مسکن درباره ضرورت همکاری مالی متقاضیان»، «تعیین مهلت 15 روزه واریز آورده نقدی» و همچنین «پیامک های مرتبط با این موضوع به افراد» است که توانست باعث ترغیب افراد برای پرداخت آورده­ نقدی مرحله اول شود.

شایان در گزارش خود خطاب به دولت و مردم بر یک نکته مهم دیگر تاکید دارد و آن، افزایش مبلغ میانگین واریزی نقدی متقاضیان است. در حال حاضر هر کدام از پیش خریدارانی که مرحله اول آورده نقدی در طرح مسکن ملی را پرداخت کرده­ اند، به صورت میانگین 40 میلیون تومان به حساب خود واریز کرده اند. این رقم در ماه های قبل، کمتر از این بود. بنابراین از این بابت نیز روند مشارکت مردمی مناسب ارزیابی می­ شود.

مدیر عامل بانک در بخش دیگری از گزارش خود به آخرین وضعیت تامین مالی پروژه های ساختمانی طرح مسکن ملی پرداخته است.

بانک مسکن تا کنون مرحله اول تسهیلات ساخت را به 7 پروژه اقدام ملی به ظرفیت 16 هزار و 32 واحد مسکونی پرداخت کرده است. بانک مسکن فعلاً تنها بانک حامی و پشتیبان طرح اقدام ملی مسکن به حساب می آید که به موقع و براساس تعهدی که تعریف کرده، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در این راستا اقدام کرده است. این مدل تامین مالی پیش تر در طرح مسکن مهر تجربه شده بود.

علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی به 7 پروژه، 100 پروژه دیگر نیز با ظرفیت 18 هزار و 702 واحد مسکونی به شعب بانک مسکن معرفی شده ­اند که از این تعداد سازندگان 24 پروژه هنوز برای تکمیل مدارک مورد نیاز پرداخت تسهیلات اقدام نکرده اند.

46 پروژه ساخت مسکن اقدام ملی اما در حال تشکیل پرونده هستند و پرونده 18 پروژه به ظرفیت 2 هزار و 648 واحد در دفترخانه  های اسناد رسمی مراحل آخر ترهین برای پرداخت بخش اول تسهیلات ساخت را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، تعهد این بانک در حمایت و تامین مالی از پروژه های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پرداخت 140 هزار فقره تسهیلات ساخت است. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری، در اسرع وقت از محل منابع داخلی بانک مسکن به سازنده ها پرداخت می شود.

بانک مسکن نه تنها تسهیلات ساخت پرداخت می کند که مدیریت جذب و تخصیص آورده نقدی پیش خریداران را نیز برعهده دارد.