:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
بانک مرکزی همزمان با روز جهانی نابينايان ابلاغ کرد؛

تمهیدات ویژه بانکی برای نابینایان

بانک مرکزی در راستای تحقق مسئوليت اجتماعی شبکه بانکی و ‌به مناسبت روز جهانی نابينايان و اهميت بهره‌مندی هموطنان نابينا از خدمات بانکی و بانکداری الکترونيک، طی بخشنامه ای از شبکه بانکی خواست تمهیدات ویژه ای برای این گروه از افراد در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا خدمات بانکی به شرح زیر را برای هموطنان نابينا فراهم کنند:

1- در هر شعبه از بانک، باجه‌ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سريع به معلولين و جانبازان خصوصاً نابينايان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به اين عزيزان فراهم گردد.

2- در صورت درخواست نابينايان، کارت‌بانک ايشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نياز بر روي کارت‌بانک (شامل نام و نام خانوادگي دارنده کارت، نام بانک، کد cvv2، تاريخ انقضاء، نوع کارت) صادر شود. نظر به اينکه اين امکان در تمامی شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان‌پذير نيست، اين درخواست از طريق ارسال به مرکز استان صورت پذيرد.

3- مناسب‌سازی محتوای اينترنت بانک و وب‌سايت بانک به منظور بهره‌برداری از خدمات الکترونيک غيرحضوری و اطلاع از آخرين اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گيرد.

4- در اسرع وقت نسبت به پياده‌سازی کامل خدمت برداشت مستقيم به منظور کاهش نياز به انجام تراکنش‌هاي پرداخت منظم نظير پرداخت اقساط، اجاره‌بها، خدمات عمومی و ... اقدام گردد.

5- ايجاد امکان گوياسازی در نرم‌افزارهای موبايلی موجود در دستور کار آن بانک‏‏/موسسه اعتباری قرار گيرد.

6- امکان اخذ تعهدنامه برای نابينايانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب‌جاری و دسته‌چک بدون فرد امين هستند، در محل شعبه فراهم گردد.