:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بسترسازی برای بازسازی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده درون شهری

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح مهمترین چالش های بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری از اتخاذ تصمیماتی برای بازسازی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
اقتصادگردان- مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه وشهرسازی، شهرداری تهران ضرورت بازسازی حمل و نقل عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی توافقی با وزارت کشور و سایر دستگاه ها، بازسازی حدود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اختصاص تسهیلات جهت اجرای این موضوع اتخاذ شد.

صادقی نیارکی با اشاره به بهره مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت های خودروسازان داخلی افزود: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، 1000 دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران و مابقی در شهرستان ها با همکاری شرکت های سازنده اتوبوس درون شهری مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اجرای این سیاست علاوه بر کاهش ارزبری و بازسازی حمل و نقل درون شهری باعث راه اندازی خودروهای متوقفی خواهد شد که بدلیل فرسودگی از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شده اند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت همکاری سایر دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و تصریح‌ کرد: با اعطای تسهیلات بخش عمده ای از این اتوبوس ها وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد.

بررسی طرح اعطای تسهیلات بازسازی و مدیریت ناوگان مسافری اتوبوس و مینی بوس

علاوه بر بررسی بازسازی حمل و نقل عمومی کشور و بازسازی اتوبوس های متوقف و فرسوده، طرح اعطای تسهیلات بازسازی و مدیریت ناوگان مسافری اتوبوس و مینی بوس برون شهری سایر موارد مورد طرح در حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری، انجمن تولیدکنندگان خودروهای سنگین و همچنین تعدادی از سازندگان خودرو مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای افزایش ظرفیت تولید و همچنین نوسازی ناوگان مسافری اتخاذ شد.