:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

ازسرگیری و افزایش سفرهای دریایی+کشورهای جدید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرایط حاکم بر دنیا از جهت شیوع ویروس کرونا اجازه دهد و بخش خصوصی نیز درخواستش را ارائه کند برای از سر گیری سفرهای دریایی خارجی و افزایش تعداد مقاصد مذاکرات خودمان را ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۱۶۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
اقتصادگردان- محمد راستاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به از سرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آیا برنامه‌ای برای از سر گیری و توسعه سفرهای دریایی دارید؟ اظهارکرد: مسلما اگر شرایط حاکم بر جهان از منظر شیوع ویروس کرونا اجازه دهد نتنها مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی و افزایش مقاصد خارجی در این زمینه آغاز می‌کنیم بلکه از شرکت‌ها و متقاضیان بخش خصوصی نیز حمایت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این سفرهای دریایی در سه مسیر بندر باهنر-بندر شارجه، بندر لنگه- دوبی و بندر خرمشهر – کویت انجام می‌شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این سفرها لغو شدند و تا کنون نیز زمینه‌ و بستری برای از سرگیری آن‌ها به وجود نیامده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته مذاکرات بسیاری قبل از شیوع ویروس کرونا برای افزایش مقاصد خارجی و راه‌اندازی سفرهای دریایی جدید با کشورهایی مانند قطر، عمان و پاکستان انجام شده است و به محض اینکه شرایط را مساعد ببینیم مجدادا این مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

راستاد با تاکید بر حمایت از توسعه و گسترش سفرهای دریایی از نظر مقاصد و تعداد سفرها، گفت: از طرف دولت مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما بخش خصوصی که این خطوط کشتی‌رانی را راه‌اندازی کرده و می‌تواند آن را گسترش دهد باید انگیزه کای برای سرمایه‌گذاری داشته باشد  و در این صورت بلافاصله پس از برداشته شدن موانع مذاکرات را برای از سرگیری سفرهای دریایی گذشته و راه‌اندازی مقاصد جدید آغاز می‌کنیم.