:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آصفری:

عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید را از صنایع می‌گیرد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید را از برخی صنایع می‌گیرد و این در حالی است که در صورت تامین مواد اولیه کارخانجات، ظرفیت تولید از ۳۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۶۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
اقتصادگردان- محمدحسن آصفری روز چهارشنبه ۲۳ مهر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: استان مرکزی با دارا بودن بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی یک قطب صنعتی دارنده صنایع مادر که موتور محرک صنایع پایین دستی هستند، محسوب می شود و با توجه به این ظرفیت‌ها می‌طلبد که صنایع استان و رفع مشکلات پیش روی آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: موانع و مشکلات صنایع استان باید شناسایی و راهکار رفع مشکلات آنها مشخص شود تا این مسائل در صورت امکان در استان و در صورت نیاز در سطح ملی پیگیری شود. جهت حل مشکل برخی از صنایع نیاز است از ظرفیت هیئت وزیران استفاده شود و اگر مصوبات هیات وزیران به صورت جدی و صحیح اجرا شود، مشکلات و موانع جدی صنعت برطرف می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونگذار در پی رفع موانع و تسهیل فرایند صنعت و تولید است، تصریح کرد: در صورت برخورد سلیقه ای، تحقق این امر با مشکل مواجه می شود، عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید را از برخی صنایع می‌گیرد که در این خصوص با تامین مواد اولیه و رفع موانع پیش روی خروج مواد اولیه دپو شده در انبارها می‌توان به راه اندازی مجدد برخی صنایع تعطیل کمک کرد. در صورت تامین مواد اولیه کارخانجات، ظرفیت تولید از ۳۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

آصفری اضافه کرد: مدیران صنایع و کارخانجات باید در راستای یافتن بازار فروش تلاش کنند، نمی‌شود همیشه لقمه آماده به آنها داد و لازم است خودشان نیز حرکتی در این خصوص داشته باشند. اگر این مسائل را مدیران شرکت ها پیگیری کنند و به ما بگویند می توانیم با رایزنی با نماینده های دیگر در مجلس، به نتایج خوبی برسیم. مشکلات مالیاتی و تبعیض های این حوزه، هزینه‌های بالای تولید، مشکل تامین مواد اولیه، رسوب اقلام وارداتی در گمرکات، مشکلات حمل و نقل و... از جمله معضلات پیش روی تولیدکنندگان است که برخی از این مشکلات در واقع ناشی از نوعی خود تحریمی است که باید با همفکری مسئولان استان و پیگیری جدی برطرف شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۵۰ هزار میلیارد بودجه کشور، ۲۰۰ هزار میلیارد آن حقوق کارکنان است و بخشی مختص اجرای پروژه‌های عمرانی است و در صورت عدم تحقق این بودجه، کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

نمانیده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۸ درصد سهام آذرآب متعلق به بانک کشاورزی است اما کمکی از سوی این بانک به شرکت نمی‌شود، قرار بر این نیست که باقی بانک‌ها کار کنند و سود عاید بانک کشاورزی شود.

آصفری با بیان اینکه مصوبات باید ضمانت اجرایی داشته باشند، گفت: برخی مشکلات صنایع را می توان با مذاکره با سازمان مربوطه و گرفتن زمان، حل کرد. به عنوان مثال برخی شرکت های تولیدی در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به مشکل خورده اند، این مسئله را می توان با اختصاص زمان بیشتری به شرکت برای پرداخت این مبلغ حل کرد ولی اینکه توقع باشد تامین اجتماعی از این مطالبات بگذرد امکان پذیر نیست، زیرا از آن طرف حقوق بازنشستگی جمع زیادی از بازنشستگان با همین مبالغ تامین می شود و نمی توان برای کمک به یک شرکت حقوق چند میلیون نفر را نایدده گرفت و تباه کرد.