:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

طرح تشکیل تعاونی روستاهای ساحلی برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در دریا

استاندار بوشهر گفت: طرح تعاونی روستاهای ساحلی و تشکیل ۳۰ تعاونی در یک روستا برای انجام فعالیت‌های پرورش ماهی در دریا از جمله طرح‌های مهم استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۶۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
اقتصادگردان- عبدالکریم گراوند در نشستی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به منظور بررسی مشکلات صنعت پرورش میگوی استان بوشهر اظهار کرد: صنایع وابسته به شیلات ظرفیت های عمده ای در بخش تولید و اشتغال دارد و استان بوشهر یکی از استانهای مهم در عرصه صنعت پرورش میگو به شمار می رود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر در زمینه صنعت پرورش میگو، تسریع در واگذاری اراضی شناسایی شده برای توسعه صنعت پرورش میگو ضروری است.

استاندار بوشهر خواستار حمایت سازمان شیلات ایران برای تولید لارو بچه میگو در استان بوشهر شد و گفت: یکی از مشکلات عمده مزارع میگو همین تولید لارو است که اگر زمینه تولید آن در استان بوشهر فراهم شود فرصت خوبی برای تولیدکنندگان میگو خواهد بود.

گراوند با تاکید بر نظارت جدی در سایت های پرورش میگو به منظور حفاظت و پایداری و سلامت مزارع گفت: علاوه بر اداره کل شیلات، مجموعه دامپزشکی استان هم اقدامات خوبی برای نظارت بر تولید میگوی پرورشی در استان داشته اند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صید ترال عنوان کرد: برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود سازمان شیلات ایران از ظرفیت مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی به منظور تعیین جرایم سنگین برای متخلفان استفاده کند.

وی بیان کرد: با توجه به درخواست های صیادان، یکی از مطالبات جدی ایشان تامین سوخت است که انتظار داریم سازمان شیلات ایران هم برای این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار بوشهر در خصوص موضوع طرح تعاونی روستایی گفت: طرح تعاونی روستاهای ساحلی و تشکیل ۳۰ تعاونی در یک روستا برای انجام فعالیت‌های پرورش ماهی در دریا از جمله طرح‌های مهم استان به شمار می‌رود و به این وسیله موجب تقویت ذخایر دریایی و کمک به احیای ذخایر دریا نیز می‌شود.

عبدالکریم گراوند ادامه داد: در زمان حاضر برنامه‌ها و طرح‌های خوبی در بخش ماهی در قفس در شهرستان‌های مختلف استان از جمله کنگان، دیلم، دیر ایجاد شده و تنها مشکل در این بخش نداشتن بچه ماهی است.

وی همچنین بر ضرورت به نتیجه رسیدن اسکله خورخان در شهرستان دیر که از مصوبه‌های دولت نیز به شمار می‌رود تاکید کرد.