:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

افزایش تولید پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی تا پایان سال

مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی گفت: مطابق برنامه تا پایان سال تمام بخش‌های پالایشگاه دوازدهم تکمیل می‌شود و میزان تولید تمام محصولات این پالایشگاه نیز افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۶۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
اقتصادگردان- مهدی گرامی شیرازی با اشاره به شرایط مناسب فازهای ۲۲ و ۲۴ پس از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی سال جاری گفت: در حال حاضر هر چهار سکوی این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفته‌اند و روزانه ۳۲ میلیون متر مکعب گاز به فازهای ۲۲ و ۲۴ تحویل می‌دهند.

وی افزود: پالایشگاه دوازدهم روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز نیز از خط سراسری پنجم تحویل می‌گیرد که با تکمیل چاه‌ها این امکان فراهم می‌شود تا تمام ظرفیت خود را از سکوهای خود تأمین کند.

به گفته گرامی در حال حاضر فازهای ۲۲ و ۲۴ روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خطوط سراسری برای مصارف داخلی تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تولید سایر محصولات نیز در پالایشگاه دوازدهم در حال انجام است، اظهار کرد: اکنون این پالایشگاه روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن اتان تولید می‌کند.

مدیر پالایشگاه دوازدهم میزان پروپان تولیدی فازهای ۲۲ و ۲۴ را بیش از یک هزار تن عنوان کرد و گفت: تولید بوتان این پالایشگاه نیز بیش از ۶۰۰ تن در روز است.

گرامی در پایان میزان میعانات گازی تولید پالایشگاه دوازدهم را  ۴۵ هزار بشکه در روز عنوان کرد و گفت: مطابق برنامه تا پایان سال تمام بخش‌های این پالایشگاه تکمیل می‌شود و میزان تولید تمام محصولات پالایشگاه نیز افزایش خواهد یافت.