:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
مدیرعامل بانک مهر ایران:

وام قرض الحسنه در حوزه‌های درمان و معیشت تا ۵۰ ميليون تومان افزايش يابد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم وام قرض الحسنه در حوزه‌هاي درمان و معيشت تا ۵۰ ميليون و در حوزه‌هاي اشتغال خانگي تا ۱۰۰ ميليون تومان افزايش يابد.
کد خبر: ۱۶۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری، مديرعامل اين بانک اظهار كرد: پرداخت تسهيلات كرونايي به مشاغل آسيب ديده طبق بخشنامه بانك مركزي در بانك قرض الحسنه مهر ايران تاكنون به طور كامل انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد، مردم سه قسط تسهیلات قرض الحسنه را واریز نکنند. این روش براي بانک‌هايي که برخي از تسهيلات آن قرض الحسنه بود، مشکلي ايجاد نمي‌كرد، اما در بانك‌هايي كه تمام تسهيلات آن قرض الحسنه است، اندكي سخت مي‌شود. اما در بانك قرض الحسنه مهر ايران اين سه قسط حدود ۴ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: عدم پرداخت این سه قسط به این معناست که ما طي ۳ ماه گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان وصول نکردیم و این رقم به ۳۰ ماه آینده منتقل شد. پس اینطور می‌توان نتیجه گرفت که اين بانک در بخش تسهيلات کرونايي حمايت‌هاي بسياري در نگرفتن ۴ هزار میلیارد تومان کرد.

اکبری در خصوص افزایش تسهیلات قرض الحسنه از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون تومان اظهار کرد: این وام باید بيشتر مي‌شد، زيرا هزينه‌هاي همه مردم و خانوار خيلي بيشتر از اين رقم است. با پرداخت ۲۰ میلیون تومان مشکلی از کسی حل نخواهيم کرد. تجهيز منابع در بانک‌ها تابعي از وام هاست و اگر وام نتواند مشكلات مردم را پوشش دهد، هيچ يك از افراد ديگر در بانك‌ها سرمايه گذاري نمي‌كنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به این موضوع که افزایش ۲۰ تا ۳۰ میلیونی بانک‌های قرض الحسنه مشکلي از مردم حل نمي‌کند، بيان کرد: پيشنهاد مي كنم وام قرض الحسنه در حوزه‌هاي درمان و معيشت تا ۵۰ میلیون و در حوزه های اشتغال خانگی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.