:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حواشی رأی اعتماد به وزیر صنعت، پایان خوش برای رزم حسینی

جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر صنعت پایان خوشی برای علیرضا رزم حسینی داشت.
کد خبر: ۱۶۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
اقتصادگردان- بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.

البته جلسه امروز با بررسی رأی اعتماد آغاز نشد بلکه سردار سلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان امروز مجلس بود و نیم ساعت اول این جلسه به سخنرانی وی اختصاص یافت.

در ادامه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت در دستور کار قرار گرفت اما رئیس جمهور باز هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جلسه علنی حاضر نشد و تبعا یک ساعت فرصتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای دفاع رئیس جمهور پیش‌بینی شده نیز استفاده نشد.

در همان ابتدا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علوی وزیر اطلاعات و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت وارد جلسه علنی مجلس شدند. این موضوع تذکر و اخطار نمایندگان را در پی داشت. آن‌ها نسبت به عدم حضور رئیس جمهور معترض بودند اما قالیباف رئیس مجلس علت عدم حضور روحانی در این جلسه را به رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا مرتبط دانست و گفت که این امر خلاف آیین‌نامه مجلس نیست.

دقایقی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه رأی اعتماد حضور یافت اگرچه فرصتی برای سخنرانی او پیش‌بینی نشده بود.

در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رزم حسینی، اردشیر مطهری، ویس کرمی و فرهنگی به عنوان مخالف و نوش‌آبادی، ارکانی، عنابستانی و محمود عباس‌زاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند. در خلال صحبت‌های مخالفان و موافقان مباحثی در خصوص آشنایی و نزدیکی رزم حسینی به سردار سلیمانی مطرح شد که مورد تذکر مخالفان قرار گرفت و آن‌ها خواستار این شدند که از نام سردار سلیمانی در این موارد استفاده نشود. همچنین در جریان صحبت‌های عنابستانی موافق وزیر پیشنهادی کلیپی از سردار سلیمانی در کنار رزم حسینی از مانیتورهای مجلس به نمایش درآمد که آن هم اعتراض شدید نمایندگان را به دنبال داشت و در نتیجه ادامه نیافت.

در نهایت علیرضا رزم حسینی در مدت نیم ساعت به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و نهایتا توانست با رأی موافق ۱۷۵ نماینده به کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت دست پیدا کند.