:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
بهبود رفاه مشتریان وافزایش درآمد برای توسعه شبکه

گسترش خدمات الکترونیکی بانک صادرات

بانک صادرات دارای ۴۳ میلیون حساب آن‌لاین سپهری می‌باشد که هم‌اکنون ۲۰۴ هزار مشتری از خدمات بانکداری اینترنتی و ۵۳۷ هزار مشتری از همراه بانک صادرات استفاده می‌کنند. بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی اداره کل پشتیبانی خدمات نوین بانکی، بانک صادرات ایران ۳۸۰هزار و ۸۲۶دستگاه POS در سراسر کشور نصب و فعال نموده است
کد خبر: ۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰



خبراقتصادی: گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و پرداخت قبض و انتقال وجه،  از طریق اینترنت، تلفن بانک و عابر بانک ها و شبکه گسترده بانکی کشور و...  علاوه بر فرهنگ سازی، باید با افزایش درآمد بانک ها همراه باشد تا هم به تدریج تعداد دستگاه ها و امکانات در سراسر کشور افزایش یابد و نیروی انسانی متخصص و کارآمد بیشتری را در خدمت به مشتریان به کار بگیرد و هم درآمد بیشتر با هدف بهبود کیفیت خدمات بانک ها، افزایش رفاه مردم و کاهش اتلاف وقت و بهبود امور مشتریان را موجب شود.

براین اساس، دریافت کارمزد از یک سو و جذب نقدینگی بابت انتقال وجه و پرداخت قبض ها، باید به یک موضوع پذیرفته شده در شبکه بانکی و از سوی مشتریان تبدیل شود تا به تدریج شاهد بهبود خدمات وسرعت ارائه خدمات و رفاه مشتریان باشیم.

یکی از بانک های پیشتاز در این زمینه، که با بهره گیری از شبکه گسترده  شعب، عابر بانک ها، کارت خوان ها و... بسیار موفق عمل کرده و اکثریت مردم ایران در جریان خدمات آن هستند، شبکه گسترده خدمات بانک صادرات است.
بانک صادرات، در حال حاضر از طریق شماره تلفن 09602 صدای سپهر بانک صادرات،

بانک صادرات ایران در حال حاضر عنوان گسترده‌ترین شبکه شعب بانکی ایران را با در اختیار داشتن 3300 شعبه فعال در اختیار دارد، و از سال 1379 ارایه خدمات الکترونیکی  را آغاز کرده، هم اکنون در زمینه‌های تعداد شعب آن لاین، تعداد دستگاه‌های ATM وpos و تعداد کارتهای صادره Debit پیشتاز و رکورددار نظام بانکی ایران است.





اين بانک به منظور ارايه خدمات بي‌وقفه بانکي به مردم و تسريع در ارايه خدمات نوين بانکي به مردم درمجموع 3 هزار 748  دستگاه خودپرداز ثابت و سيار درسطح شعب سراسرکشور خود نصب و راه‌اندازي نمود.

بانک صادرات دارای ۴۳ میلیون حساب آن‌لاین سپهری می‌باشد که هم‌اکنون ۲۰۴ هزار مشتری از خدمات بانکداری اینترنتی و ۵۳۷ هزار مشتری از همراه بانک صادرات استفاده می‌کنند.
بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی اداره کل پشتیبانی خدمات نوین بانکی، بانک صادرات ایران ۳۸۰هزار و ۸۲۶دستگاه POS در سراسر کشور نصب و فعال نموده است

خودپردازهاي اين بانک به طورمتوسط روزانه حدود 2 ميليون تراکنش موفق مالي را انجام مي‌دهند، آمارها نشان مي‌دهد که در اسفندماه سال گذشته ميزان تراکنش‌هاي انجام شده توسط دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانک به 2 ميليون و 300 هزار تراکنش بالغ شده است.

اين گزارش حاکي است از مجموع دستگاه‌هاي خودپرداز راه اندازي شده بانک صادرات 2975 دستگاه درتهران و 773 دستگاه درشهرستانها فعاليت دارند.




تعداد کل کارتهای الکترونیکی بانک صادرات ایران شامل سپهرکارت، کارت هدیه، برات کارت، بن کارت، کارتهای حمل و نقل صادره، سپهرکارت خانواده و کارتهای اعتباری تا ۲۰آذرماه سالجاری به ۲۴میلیون و ۸۰۸هزار کارت رسید.

چنین شبکه گسترده ای از امکانات، کارت خوان ها، تعداد شعب، عابر بانک هاو حساب های الکترونیکی، رفاه و دسترسی مردم به بانکداری الکترونیکی را در حد قابل توجهی افزایش داده است و به نظر می رسد که در آینده نزدیک، شاهد استفاده بیشتر مردم از بانکداری الکترونیک برای امور بانکی مانند انتقال وجه، پرداخت قبوض و سایر فعالیت های بانکی و... خواهیم بود.
کارمزد خدمات نوین بانک صادرات حذف شد

خدمات تلفن بانک و بانکداری اینترنتی بانک صادرات که در اواخر دوره‌ی مدیریت آقای جهرمی، مشمول دریافت کارمزد  شده بودند، مجدداً به صورت رایگان عرضه می‌شود و مشتریان این بانک می‌توانند بدون پرداخت کارمزد نسبت به استفاده از این خدمات اقدام کنند.

بانک صادرات مدتی در ازای خدماتی که روی درگاه‌های اینترنتی، همراه‌بانک و تلفن‌بانکش ارایه می‌دهد ۲۵ تومان کارمزد می‌گرفت که این کار هم کاملا قانونی بوده است و برخی کارشناسان معتقدند که بعد از چند سال فرهنگ سازی در جهت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، لازم است که به تدریج بابت این خدمات کارمزد گرفته شود تا این خدمات، صرف توسعه شبکه بانکداری و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی شود و سرعت گسترش خدمات الکترونیکی نیز افزایش یابد.

درواقع بانک صادرات براساس بخشنامه مربوط به کارمزد خدمات بانکی که از پانزدهم مهرماه سال ۱۳۸۷ برای بانک‌ها لازم‌الاجرا شد اقدام به این کار کرده بود.

اعلام مانده، اعلام سه گردش آخر حساب، انتقال وجه، درخواست وضعیت دسته‌چک، خرید و فروش سهام، وضعیت دسته‌چک و ارایه صورتحساب جزو خدماتی است که از درگاه‌های SMS Banking، تلفن‌بانک و اینترنت‌بانک ارایه می‌شود و دریافت هر یک از این سرویس‌ها، می تواند با دریافت کارمزد همراه باشد و درآمد خوبی برای گسترش خدمات الکترونیکی و بانکداری نوین به دست دهد.

فرهنگسازی برای بانکداری الکترونیکی در ایران ادامه دارد اما زمان بهره‌برداری از این درخت بارور فرارسیده است.

«هر جای دنیا زمانیکه فرهنگ‌سازی تمام می‌شود استفاده از خدمات بانکداری نوین، هزینه‌ای را برای مشتری در پی دارد؛ اگرچه فرهنگ‌سازی هنوز ادامه پیدا می‌کند اما از منظر یک بنگاه خصوصی، بخش جزئی از این هزینه می‌تواند بعد از یک دهه فرهنگ‌سازی برگردد.

مشتریانی که با بانک صادرات کار می‌کنند باید مزایایی در نظر گرفت، از این‌رو در حال آماده‌سازی بستر نرم‌افزاری و تدوین شاخص‌هایی برای رتبه‌بندی مشتریانمان هستیم تا بنابر آن شاخص‌ها و امتیازی که مشتری می‌آورد مبلغی به حسابش واریز شود.

این اقدام بانک صادرات درواقع فاز تکمیلی برای به جریان انداختن کارمزد‌ها روی درگاه‌های اینترنتی، تلفن‌بانک و همراه‌بانکش است.

گفتني است دستگاه‌هاي خودپرداز بانک صادرات افزون برپرداخت وجه، قابليت دريافت مکانيزه قبوض، عمليات رمز، انتقال وجه، اعلام موجودي، ارايه صورتحساب، شارژ سيم کارت‌هاي اعتباري وکمک به موسسات خيريه را نيز دارند.


خدمات بانک صادرات به خریداران کتاب در نمایشگاه بین المللی تهران     

230 شعبه بانكی بانک صادرات، در كشور آماده خدمت رسانی در مورد بن‌ كارت‌های خرید كتاب به مخاطبان نمایشگاه تهران بودند و 80 باجه در داخل نمایشگاه و 11 باجه دراطراف مصلای تهران خدمات داده اند.




واریز کارت به کارت از طریق بانک صادرات


یکی از خدمات عمده بانکداری الکترونیکی، که کار انتقال وجه توسط مشتریان بانک صادرات را بسیار ساده کرده ودر فرصت کوتاه می توان از این طریق انتقال وجه را انجام داد انتقال کارت به کارت از طریق بانک صادرات است که در هر لحظه از شبانه روز و از طریق اتصال به شبکه اینترنت در هر نقطه از کشور امکان پذیر است
مشتریانی که دسترسی به اینترنت ندارند نیز با در نظر گرفتن نکات ایمنی از جمله حفظ رمز دوم، می توانند کار انتقال وجه را انجام دهند و از طریق کافی نت ها یا خدمات اینترنت دوست وآشنا و همسایه، هتل ها و مراکز مختلف که امکان خدمات اینترنت را دارند، به خدمات بانک صادرات از طریق اینترنت متصل شوند .
آدرس زیر امکان اتصال سریع به پایگاه اینترنتی بانک صادرات برای انتقال وجه را فراهم می آورد ومشتری از طریق وارد کردن شماره کارت 16 رقمی روی کارت عابر بانک، یا ای تی ام، رمز دوم کارت یا کلمه عبور، کد سه یا چهار رقمی پشت کارت که با نام سی وی وی دو نیز شناخته شده است، وارد کردن تاریخ انقضای کارت عابر بانک، کد پستی به صورت اختیاری ومتن حروف واعداد امنیتی، و با کلیک کردن روی کلمه تایید، منتظر اتصال به شبکه و ارسال وجه می ماند و لحظاتی بعد، کار انتقال وجه با موفقیت انجام می شود .
بعد از انتقال وجه، صفحه مورد نظر که پیام ارسال وجه را به شما نشان می دهد، ذخیره نمایید و یا پرینت بگیرید تا به شخص مورد نظر نشان دهید که در واقع مدرک ارسال وجه است.

https://damoon.bsi.ir/damoon/services/balance/BalanceInquiry.jsp

برداشت هر مبلغی در هر زمان از سپرده‌های بلند مدت گنجینه‌ی سپهر بانک صادرات امکان‌پذیر است؟!
با افتتاح سپرده‌ی طلا بانک صادرات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید طلا معاف هستید؟!
از طریق تلفن‌بانک صادرات با شماره ۰۹۶۰۲ از سراسر کشور، بدون گرفتن کد و پرداخت هزینه می‌توانید انواع قبوض خدمات همگانی را براحتی پرداخت کنید؟!
با همراه بانک صادرات بدون مراجعه به شعبات و منتظر ماندن در صف‌های طولانی می‌توانید تا ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در روز از حساب خود به حساب دیگران انتقال وجه انجام دهید؟!







مشاهده صورتحساب اینترنتی بانک صادرات

یکی از بخش‌هایی که در سایت جدید بانک صادرات تعبیه گردیده است، صورتحساب اینترنتی می‌باشد. گرچه مشاهده‌ی صورتحساب یکی از بخش‌های اینترنت بانک صادرات هم هست، اما اگر بخواهید که صورتحساب بانکی کامل‌تر و طولانی مدت‌تری را ببینید یا آن را از طریق ایمیل دریافت کنید، می‌توانید از این بخش استفاده نمائید.
همچنین در قسمت صورتحساب اینترنتی، بخشی هم برای پرسش و پاسخ مشتریان تعبیه گردیده است تا مشتریان محترم بتوانند از این طریق شبهات یا پیشنهادات‌شان را مطرح نمایند و پاسخ آن‌ها را دریافت کنند.

در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود با یک اخطار امنیتی مواجه هستید که برای ادامه، برای مثال در مرورگر Internet Explorer، باید روی گزینه‌ی «Continue to this website – not recommended» کلیک کنید.
در فرم تقاضا می‌بایست نام و نام خانوادگی، شماره مشتری و شماره حساب خود را وارد نمائید.
شماره مشتری یک عدد ۱۰ رقمی یکتا برای هر یک از مشتریان بانک صادرات می‌باشد که آن را می‌توانید از شعب بانک صادرات، یا بخش تغییر رمز دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات دریافت نمائید.
علاوه بر تکمیل فرم تقاضای اینترنتی شما می‌توانید با مراجعه به شعب بانک صادرات و تکمیل فرم تقاضای صورتحساب اینترنتی نسبت به فعال‌سازی این بخش برای حساب‌تان یا دریافت پیامک از تراکنش‌های حساب‌تان اقدام نمائید.

در راستای جلب رضایت مشتریان، ارتقای کیفی خدمات، تنوعبخشی به محصولات و توسعه بانکداری الکترونیک، بانک صادرات ایران نسبت به صدور و تحویل انواع کارت بانکی به مشتریان و متقاضیان در اسرع وقت اقدام مینماید که بر این اساس تا ۲۰آذرماه سالجاری بانک صادرات ۲۴میلیون و ۸۰۸هزار کارت الکترونیکی بانکی صادر و تحویل مشتریان نموده است.
از بین انواع کارتهای الکترونیکی بانک صادرات، کارتهای سپهر با توجه به قابلیتهای زیاد آن بیشتر مورد استقبال مشتریان بوده، بهطوریکه شمار سپهر کارتهای این بانک که امکان دریافت و انتقال وجه از طریق دستگاههای خودپرداز بانک صادرات و سایر دستگاههای خودپرداز شبکه شتاب را برای مشتریان فراهم میسازد، تا ۲۰آذرماه سالجاری با ۱۶درصد رشد نسبت به اسفند سال ۱۳۸۹به ۱۷میلیون و ۸۸۲هزار و ۵۴کارت بالغ شده است.
گفتنی است شمار کارتهای الکترونیکی صادره بانک صادرات ایران نسبت به اسفند سال ۱۳۸۹، ۲۱درصد رشد داشته است.







بانک صادرات متولی بیشترین کارتخوان کشور

دستگاه‌های کارتخوان یا همان پایانه‌های فروش (POS) یکی از اصلیترین درگاههای پرداخت الکترونیک است که بانک صادرات ایران در این زمینه با داشتن بیشترین تعداد دستگاه، سرآمد سایر بانکهای کشور است.
تعداد بالای دستگاههای پایانه فروش برای بانک صادرات یک فرصت ایجاد میکند که با استفاده از آن، میتوان علاوه بر گسترش بانکداری الکترونیک فرهنگ استفاده از پول الکترونیکی را نیز ترویج نمود.
درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات (دامون)
پذیرندگانی که دارای وب سایت می باشند از طریق درگاه اینترنتی بانک صادرات ایران (درگاه اینترنتی مرکزی واریز نقدی : دامون) می توانند نسبت به فروش محصولات و خدمات خود توسط کارت های شتاب از طریق اینترنت در وب سایت اختصاصی خود اقدام نمایند .
با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی بانک صادرات ایران، دارندگان کارت نیز می‌توانند با امکانات مجازی ویژه‌ای که شرکت کارت اعتباری ایران کیش (بعنوان شرکت PSP بانک و مجری طرح) در اختیار پذیرنده اینترنتی قرار می‌دهد، به جای مراجعه حضوری به واحد تجاری، خرید کالا یا خدمات موردنیاز خود را از طریق وب سایت آن واحد تجاری انجام دهند.





درگاه های پرداخت الکترونیکی ( از جمله دامون ) با قادر ساختن پذیرندگان ( صاحبان کالا / خدمات ) برای پذیرش کارت های بانکی جهت خرید Online ، تجارت الکترونیک را رونق بخشیده و با کاهش سفرهای درون شهری ، کاهش هزینه های مربوطه و افزایش رفاه مشتریان ، همانند پلی است مابین پذیرندگان ، مشتریان و شبکه بانکی که تراکنش های مالی را پردازش و اطلاعات پرداخت اینترنتی Online از طریق این پل رد و بدل می شود.
راه‌اندازی درگاه پرداخت الکترونیکی بانک صادرات بصورت رایگان انجام می‌گیرد و بابت انجام تراکنش‌ها، کارمزدی دریافت نمی‌شود.
در حال حاضر شرکت ایران کیش به نیابت از بانک صادرات ایران، اقدام به نصب و راه‌اندازی درگاه دامون می‌نماید. برای ثبت درخواست به این صفحه مراجعه کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی درگاه اینترنتی بانک صادرات با شماره ۸۵۹۴۵۴۱۲  تماس حاصل نمایید

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابراهیم کریمی لاهیجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
0
درخواست کارتخوان (pos)
شرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
با سلام بنده روز پنجشنبه 1/07/95برای دریافت وجه به کارت خوان مراجعه کردم ومبلغ 600000ریال درخواست کردم دستگاه کارت را کشید تو وپول از حساب کم شد نه پول به من داد نه کارت من کارت خود را دریافت کردم متسدی بانک گفتند 72 ساعت دیگر برمیکرده به حساب ولی خبری نشده لطفا راهنمایی کنید