:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گاز به ۴ روستای دیگر رسید

پروژه گازرسانی به چهار روستای مجتمع روستایی بزلانه از توابع شهرستان سنندج با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۶۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
اقتصادگردان- به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهمن مرادنیا- استاندار کردستان در آیین آغاز گازرسانی به این روستاها که اول مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه کردستان از ویژگی‌ها و پتانسیل‌های مطلوبی برخوردار است، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، خدمات دولت تدبیر و امید در جای جای استان کردستان گسترده است و با وجود ظرفیت‌های فراوان، این استان می‌تواند در عرصه‌های مختلف به توسعه برسد.

وی افزود: وضع جفرافیایی و خاص استان کردستان سبب می‌شود اجرای پروژه‌ها با سختی همراه باشد و انجام پروژه‌های گازرسانی با در نظر گرفتن استانداردهای ویژه سختی فراوانی دارد که شرکت گاز استان کردستان با عبور از مسیرهای سخت‌گذر کوهستانی، دره‌ها، رودخانه‌ها و دیگر موانع طبیعی هدیه لذت‌بخشی به مردم این دیار اهدا کرده و من از همه مسئولان و کارکنان این شرکت قدردانی می‌کنم.

در ادامه این آیین، ابراهیم زارعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و فرماندار سنندج نیز اظهار کرد: امروز پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی بزلانه و روستاهای عسکران، لره‌ول و شیلان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. خدمت‌رسانی به تعدادی از روستاهای سخت‌گذر این استان در کشور کم‌سابقه است و این نشان از مسئولیت‌پذیری شرکت گاز استان کردستان دارد که با عبور از کوه‌های سر به فلک کشیده، دره‌های عمیق و رودخانه‌های پرآب و مسیرهای شیب‌دار و سنگی که حفاری فقط با کمپرسور امکان‌پذیر است، گاز طبیعی را به در منازل ساکنان روستا می‌آورد.

وی با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم احساس رضایت می‌دهد و گازرسانی به روستاها، سبب آرامش خاطر و رفاه ساکنان روستاها می‌شود و از مهاجرت و حاشیه‌نشینی می‌کاهد.

تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۴۰۰ روستا می‌گذرد

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز گفت: با تکمیل این طرح، چهار روستای شیلان، بزلانه، لره‌ول و عسکران از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و به ۱۷۰ خانوار در این روستاها گازرسانی شد.

وی افزود: برای گازدار شدن این چهار روستا ۱۹ هزار متر شبکه‌گذاری انجام شد که مجموع تعداد روستاهای گازدار استان کردستان به ۱۳۳۴ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تأکید کرد: برای اجرای خط تغذیه و طرح گازرسانی به این روستاها ۱۰ هزار مترمربع سنگ‌شکنی انجام و ۵ هزار متر مکعب خاک سرندی از دیگر نقاط استان برای  پوشش لوله‌های گاز تهیه شده است.

فعله‌گری درباره وضع گازرسانی در شهرستان سنندج، اظهار کرد: این شهرستان ۱۹۶ روستای دارای سکنه دارد که قابلیت گازرسانی برای ۱۸۹ روستا فراهم و تاکنون به ۱۵۹ روستا گازسانی شده است؛ عملیات گازرسانی در ۱۶ روستا نیز در حال اجراست و کارهای مطالعاتی برای ۱۴ روستای باقیمانده نیز انجام می‌شود.

وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل طرح‌های گازرسانی تا پایان امسال این ضریب به ۹۵ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: با تلاش و جدیت کارکنان شرکت گاز استان کردستان با آغاز سال ۱۴۰۰ تعداد روستاهای گازدار استان کردستان از مرز ۱۴۰۰ روستا عبور می‌کند.