:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
وزیر پیشنهادی صمت:

شرایط اقتصاد مانند سال های دفاع مقدس دشوار است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت می گوید: شرایطی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است مانند سال های جنگ تحمیلی دشوار است و او برای پذیرش این سمت فداکاری کرده است.
کد خبر: ۱۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
اقتصادگردان- علیرضا رزم حسینی در جریان جلسه با فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: امروز اقتصاد ایران در یک جبهه با تحریم های آمریکا می جنگد و در جبهه دیگر شیوع ویروس کرونا نیز فشار زیادی به فعالان اقتصادی وارد کرده است. از این رو ما باید مانند آنچه که در دوران دفاع مقدس رخ داد امروز نیز جنگ اقتصادی را با مشارکت مردم، فعالان اقتصادی و دستگاه های حاکمیتی به پیش ببریم.

به گفته وی، برای عبور از این شرایط دشوار همکاری تمام تشکل ها، اتحادیه ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی اهمیت فراوانی دارد و در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس این اولویت به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه دو برنامه مجزا برای اداره این وزارتخانه در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده است، توضیح داد: برنامه نخست مربوط به اتفاقاتی است که می تواند در ۱۰ ماه پیش رو برای این وزارتخانه مهم اجرایی شود. ما باید با داشتن درک دقیقی از شرایطی که امروز اقتصاد ایران با آن روبروست تلاش کنیم برای معیشت مردم برنامه ریزی کنیم. در دیگر برنامه نیز به مردمی سازی اقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی پرداختیم که امیدواریم در صورت رای مثبت نمایندگان مردم امکان اجرای آنها فراهم شود.

رزم حسینی ادامه داد: مدیریت بازار به جای مداخله در آن، چابک سازی وزارت صمت و حذف قوانین اضافی، حذف کردن امضاهای طلایی و تلاش برای کاهش هزینه ها در سفره مردم، بخشی از اولویت هایی است که باید دنبال شود. پذیرش این سمت در شرایط فعلی بسیار پر ریسک بود اما من فداکاری کردم و آماده ام که در ماه های آینده به منظور بهبود شرایط در این وزارتخانه فعالیت کنم.