:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

مشکل اقتصاد ایران تصمیمات غیر کارشناسی است

رئیس اتاق بازرگانی تهران می گوید: حتی با وجود آنکه تحریم ها مشکلات جدیدی برای اقتصاد ایران به وجود آورده اند اما آنچه بخش خصوصی را به تنگنا دچار کرده تصمیمات غلط و غیر کارشناسی اقتصادی است.
کد خبر: ۱۶۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
اقتصادگردان- مسعود خوانساری امروز در نشست نمایندگان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: وزارت صنعت در طول پنج ماه گذشته وزیر نداشته و این در حالیست که در شرایط تحریم قرار گرفتن یک وزیر قدرتمند در این سمت می تواند برای اقتصاد ایران اهمیت زیادی داشته باشد.

به گفته وی امروز بخش خصوصی در کنار تحریم های آمریکا با مسائل و محدودیت هایی در حوزه های داخلی مواجه است که یکی از اصلی ترین دلایل آنها نبود تصمیمات درست و سیاست های منطقی به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که صادر کنندگان در حوزه بازگشت ارز با آنها مواجه بوده اند بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز امکان آن را داشت که با تصمیمات درست و منطقی برطرف شود اما ما شاهد آن هستیم که این تصمیمات به درستی اجرا نمی شود و همین امر شرایط اقتصادی کشور را دشوارتر کرده است.

در ادامه این جلسه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به امیدواری بخش خصوصی نسبت به ایجاد تغییرات جدی در وزارت صمت با روی کار آمدن وزیر جدید بیان کرد: رزم حسینی در سال های قبلی مدیریت خود در بخش های مختلف کشور نشان داده که توانایی فعالیت همزمان با نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی را دارد و از این رو امیدواریم که با رای اعتماد مجلس یکی از مهمترین وزارتخانه های اقتصادی کشور بتواند در ماه های پایانی دولت اقدامات مثبتی را در این زمینه اجرایی کند.