:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد

اختصاص ۳۷۰ میلیارد به پروژه های جهش تولید در ایلام

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص۳۷۰ میلیارد تومان برای پروژه های جهش تولید در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
اقتصادگردان- دکتر "محمدباقر نوبخت" در دومین روز سفر خود به ایلام، بعد از  مراسم کلنگ زنی ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان، اظهار کرد: استان ایلام به عنوان نماد مقاومت و پایداری در دوران دفاع مقدس مقصد سفر در این هفته مقدس قرار گرفت و این حداقل کاری بود در پاسخ به این همه بزرگواری، ایثارگری و جانفشانی های مردم ایلام که می توانستیم انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در این سفر مقرر شد برای ۲۳ پروژه که قابلیت اتمام تا پایان دولت تدبیر و امید دارند،  ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود، از سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد تومانی برای پروژه های تولیدی در سال جهش تولید برای استان ایلام خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها می تواند بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور  از ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان دولت در استان خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری بنیاد مسکن و کمیته انقلاب اسلامی در استان ایلام، ظرف یک سال برای مددجویان و افرادی که امکان ساخت یا خرید منزل را ندارند اجرا خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: علاوه بر این دو هزار واحد، ۳۰۰ واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد در داخل شهر های بالای ۲۵ هزار نفر به همت کمیته امداد و بنیاد مسکن ساخته خواهد شد که  تامین مالی این پروژه ها از طرف دولت توسط سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تفاهمنامه ها، ساخت مسکن برای محرومان که امروز در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به صورت سه جانبه امضا شد با تامین مالی سازمان برنامه بودجه و اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان توزیع خواهد شد.

دکتر نوبخت در پایان گفت: به پیشنهاد استاندار ایلام و با طرح در شورای برنامه‌ریزی استان و اقتصاد مقاومتی  ۳۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در استان برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شد که بتوانند از این طریق امرار معاش داشته باشند.