:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خط و نشان زالی برای مدیران غایب در جلسات رفع موانع تولید: به بازرسی معرفی خواهیم کرد

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با گلایه از عدم حضور برخی از مدیران در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان تصریح کرد: مصوباتی لازم الاجراست که اعضای کارگروه در جلسه حضور داشته باشند و در غیر این صورت تخلف است و جلسه آینده بررسی خواهم کرد و در صورتی که مدیران حضور نداشته باشند، به سازمان بازرسی اعلام می کنیم.
کد خبر: ۱۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
اقتصادگردان- "میثم زالی" صبح امروز سوم مهرماه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که بتوانیم اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور را به استان ها واگذار کنیم تا در موضوعات خاص و با توجه به شرایط کنونی بتوانند تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد قانونی است و عمل نکردن به آن مصداق جرم و عمل نکردن به اوامر دولتی است، افزود: مصوبات ستاد و کارگروه استانی همطراز ستاد مرکزی و برای همه دستگاه ها و بانک ها اجرائی است.

زالی با گلایه از عدم حضور برخی از مدیران در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان تصریح کرد: مصوباتی لازم الاجراست که اعضای کارگروه در جلسه حضور داشته باشند و در غیر این صورت تخلف است و جلسه آینده بررسی خواهم کرد و در صورتی که مدیران حضور نداشته باشند، به سازمان بازرسی اعلام می کنیم.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه مدیران چه دغدغه ای به جزء تولید دارند که در جلسه حضور ندارند؟ اظهار کرد: اکثر موانع سر راه تولید ناشی از ترک فعل است. مجریِ خوبِ قانون در کشور کم داریم اما از سوی دیگر مجری مخلّ الی ماشاءالله.

وی با بیان اینکه ما فراتر از قانون تصمیم نمی گیریم، افزود: مصوبات کارگروه رفع موانع تولید برای همه دستگاه ها نافذ و اجرائی است و در صورتی که کارگروه موارد را منعکس کند، دادستانی باید ورود کند.

زالی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد در روند فعالیت واحد تولیدی اختلال ایجاد کند، گفت: اگر همه مدیران و بانک ها وظیفه خود را انجام می دادند، وضع کشور و واحدهای تولیدی این نبود.

وی بیان کرد: استاندار با این همه تراکم کاری در جلسات حضور دارد، اما مدیران ارشد دستگاه های اجرائیِ عضو کارگروه حضور ندارند و و جلسات بدون حضور مدیران رسمیت ندارد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه الفبای اقصادی بانک ها برای واحدهای تولیدی رعایت نمی شود، گفت: جای سوال است که هیئت مدیره یک بانک می تواند خلاف مقررات تصمیم بگیرد اما استاندار و کارگروه قانونی نمی تواند!!!

وی با اشاره به اینکه بانک حق ندارد علیه واحد تولیدی که وثیقه کافی دارد، محدودیت ایجاد کند، افزود: بدهی جرم نیست. ما از بانک ها اجرای قانون را می خواهیم؛ مقام معظم رهبری در همه جلسات از تولید صحبت می کنند اما کو گوش شنوا؟

زالی تصریح کرد: اولویت اصلی کشور تولید است و اگر تولید باشد بانک، مالیات و اشتغال هست. چرا تامین اجتماعی استان کرمان مصوبه دو سال قبل را درباره یک شرکت دانش بنیان اجرا نکرده است؟ دستگاه های اجرائی مصوبات را اگر خارج از اختیارات آنهاست، به دستگاه ملی ارجاع بدهند و دستگاه های ملی اگر مشکلی دیدند، به ما ارجاع بدهند که پیگیری خواهیم کرد

دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه اصل درگیری ما با بانک هاست، گفت: بدهی واحدهای تولیدی غیردولتی به بانک ها کمتر از ۱۵ درصد است.