:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پرداخت مرحله ششم وام ضروری بازنشستگان کشوری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ضروری نوبت ششم بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق تا عصر امروز خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
اقتصادگردان- فتح الله شعبانی گفت: با هماهنگی بانک عامل نوبت ششم از مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب مشمولان واریز می‌شود. در این نوبت بیش از ۲۴ هزار نفر وام ۱۰ میلیونی دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز از واریز وام‌های ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان ظرف دو روز آینده خبر داد و گفت: از آبان ماه ثبت نام برای پرداخت وام به بازنشستگان آغاز می‌شود.

محمود مرتضایی‌فرد امروز در گفتگو با شبکه خبر سیما، با اشاره به پرداخت جزئیات وام به بازنشستگان کشور، اظهار داشت: این وام از ۷ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و به افرادی که قبلاً ثبت‌نام کرده اند و اولویت‌بندی آن‌ها مشخص شده است، پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: تمام بازنشستگانی که ثبت‌نام کرده و قبلاً وام دریافت نکرده‌اند یا وام‌های دریافتی آنها تسویه شده، می‌توانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند؛ ضمن اینکه افرادی که مشکل جسمی یا بیماری‌های خاص دارند، کمک بیشتری دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به چگونگی پرداخت وام، خاطرنشان کرد: اقساط وام به صورت سه ساله با سود ۴ درصد است و بازنشسته متقاضی می‌تواند برای دریافت وام درخواست خود را در سامانه این سازمان زمان ثبت کند.

مرتضایی‌فرد اضافه کرد: پس از ثبت نام، پرداخت وام مشخص شده و به حساب این فرد واریز می‌شود؛ ضمن اینکه برای ثبت‌نام وام نیاز به مراجعه حضوری نیست و همه کارهای مربوطه از طریق سایت این صندوق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در سال ۳۵۰ هزار فقره وام پرداخت می‌کنیم، افزود: بخش زیادی از این وام‌ها، وام‌های ۱۰ میلیون تومانی است. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام پرداخت وام به بازنشستگان از آبان ماه خبر داد و گفت: بازنشستگان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت این صندوق مراجعه کنند و براساس زمان ثبت‌نام و توافق با بانک وام پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه در پرداخت وام اصل بر قرعه‌کشی است؛ البته تلاش می‌کنیم افرادی که دریافتی کمتری دارند یا دارای بیماری‌های خاص هستند در اولویت قرار گیرند.

مرتضایی‌فرد درباره چگونگی رسیدگی به شکایات بازنشستگان در خصوص پرداخت وام، ابراز داشت: اگر بازنشسته‌ای برای دریافت وام دچار مشکل شد می‌تواند در استان تهران به اداره کل فرهنگی صندوق بازنشستگی و در استان‌ها نیز به مدیریت صندوق استان مراجعه کند.