:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
در نیمه اول سال جاری

۸۶ معدن در مدار تولید قرار گرفت، پایش ۶۶۰ معدن کوچک مقیاس

قائم مقام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن اعلام این خبر که تا پایان شهریور امسال ۶۶۰ معدن کوچک مقیاس پایش شده‌اند، اعلام کرد که از آغاز طرح احیا، فعال سازی و توسعه معان کوچک تا پایان شهریورماه امسال، ۸۶ معدن فعال و در وضعیت تولید قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
اقتصادگردان- عباس نعیمی در نشست شورای هماهنگی طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک که با حضور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رییس خانه معدن ایران و سیدرضا عظیمی به عنوان مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار کرد: در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معان کوچک مقیاس، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه جاری از ۶۶۰ معدن، برای ۱۵۰ معدن اقدام کلینیکی انجام شده است. این آمار از ۳۱ استان کشور دریافت شده و از ابتدای اجرای طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک تاکنون، ۲۷۹۰ معدن پایش شده است.

قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه از این تعداد، بر روی ۱۱۷۰ معدن اقدام کلینیکی انجام شده است، اعلام کرد: در مجموع تاکنون برای ۲۰۰ معدن اقدامات نهایی صورت گرفته است و تا پایان نیمه نخست امسال، ۸۶ معدن فعال و در مدار تولید قرار گرفت که ۵۴ معدن مربوط به سال جاری است.

عضو هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در مجموع تاکنون برای ۲۰۰ معدن اقدامات نهایی صورت گرفته است و تا پایان نیمه نخست امسال، ۸۶ معدن فعال و در مدار تولید قرار گرفت که ۵۴ معدن مربوط به سال جاری است. ایمیدرو در راستای تحقق اهداف مورد توجه در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معان کوچک، اقداماتی همچون برگزاری مناقصه برای انتخاب مشاور به منظور شناسایی محدوده‌های اکتشافی، برگزاری جلسات کارگروه‌های استانی، برگزاری جلسات سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و احداث واحدهای فرآوری در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ... را در دستور کار قرار داده است.