:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرکل تعاون روستایی استان خبر داد

خرید بیش از ۱۳ هزار تن گوجه فرنگی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید بیش از ۱۳ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
اقتصادگردان- «قدرت‌الله ویسی» افزود: طی سال‌جاری ۱۳ هزار و ۴۵۰ تن گوجه که روی دست کشاورزان استان مانده بود در قالب خرید حمایتی از کشاورزان خریداری کرده ایم.

وی اظهارکرد: از سازمان تعاون روستایی کشور برای اولین بار مجوز خرید اخذ کردیم که محصول گوجه کشاورزان گوجه کار شهرستان‌های باشت، گچساران و کهگیلویه را خرید و طی تفاهم نامه ای از طریق اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد به کارخانه های رب گوجه مرودشت و نورآباد ممسنی استان فارس و مجتمع غذایی آیدا در استان اصفهان ارسال شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این میزان گوجه فرنگی با اعتباری حدود پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و انتقال دارده شدند.

ویسی پور تصریح کرد: یکی از وظایف تعاون روستایی حمایت از کشاورزان آسیب پذیر و قطع دست دلالان و واسطه ها است..

وی ادامه داد: هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۴۰۰ تومان یارانه از طریق سازمان تعاون روستایی اختصاص داده شد که به حساب کشاورزانی که گوجه خود را به کارخانه های طرف قرار داد انتقال دادند، واریز شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار تن گوجه به مجتمع غذایی آیدا رد استان اصفهان حمل شد، بیان کرد: در همین راستا حدود ۱۱ قلم کالا از جمله زیتون، ترشی، کنسرو، رب گوجه و خیار شور به میزان ۴۸ تن با حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف خرید و در جهت حمایت از تنظیم بازار، در بازار استان بین مردم و بازاریان توزیع شد.

ویسی اظهارکرد: در جهت حمایت از تنظیم بازار و حمایت از قشر آسیب پذیر و مصرف کنندگان برای عرضه محصولات کشاورزی نیاز به ایجاد غرفه در سطح شهرهای استان داریم که انتظار داریم شهرداریها و سازمان صمت استان همچون گذشته در این زمینه ما را حمایت و کمک کنند.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت و تامین غرفه آمادگی داریم که زرشک و زعفران با قیمت مناسب وارد استان کنیم.