:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
اردکانیان، وزیر نیرو:

ایران با مشارکت روسیه در جنوب کشور نیروگاه برق جدید می‌سازد

وزیر نیرو گفت: پیمانکار جدید نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان هرمزگان از سوی روسیه انتخاب شده که مورد تایید است و انتظار می‌رود عملیات اجرایی این نیروگاه از هفته‌های آتی آغاز شود.
کد خبر: ۱۶۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
اقتصادگردان- رضا اردکانیان، وزیر نیرو افزود: بالاخره طرف روس به این نتیجه رسید که می‌بایست پیمانکار را تغییر دهند براین اساس پیمانکار جدیدی انتخاب شد که این پیمانکار جدید مورد تاییدکشورمان هم است.

وی ادامه داد: اکنون مراحل مختلف اداری تشریفات مربوط به این نقل و انتقال در حال انجام است.

وزیر نیرو گفت: امیداست که در هفته‌های پیش رو بتوان شاهد شروع ورود منابع مالی مربوط به پروژه سیریک از ناحیه پیمانکارجدید و شروع فعالیت اجرایی این نیروگاه باشیم.

آذرماه ۱۳۹۷ بود که وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی نیروگاه سیریک واقع در شرق استان هرمزگان انجام می‌شود.

رضا اردکانیان آن هنگام در حاشیه بهره‌برداری از مرحله نخست طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس اظهار داشت: نیروگاه سیریک با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شود.

۲۴شهریور پارسال وزیر نیرو از تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.

وی همان زمان در دیدار «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه که در تهران برگزار شد، گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سیریک هرمزگان به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه بین وزارت دارایی روسیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امضا شد.

شهرستان سیریک در سواحل دریای عمان و خلیج فارس واقع است.  هرمزگان هم‌اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق است که با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می‌یابد.