:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

بانک صنعت و معدن از نظر اصول و خدمات بانکداری باید بانکی مدرن و پیشرو باشد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه مجمع عمومی عادي ساليانه بانک صنعت و معدن اظهار داشت: بانک صنعت و معدن از نظر اصول و خدمات بانکداري بايد بانکي مدرن و پيشرو باشد و توجه ويژه اي را به صنايع نوين و دانش بنيان، كه نقشي پيشران و كليدي در اقتصاد كشور دارند، مبذول دارد.
کد خبر: ۱۶۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایي ايران (شادا)، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن با حضور دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادي و دارايي، "عباس معمار نژاد" معاون بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، "حسين مهري" مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و ديگر اعضاي مجمع عمومي اين بانك، برگزار و در اين جلسه صورت هاي مالي مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال ۱۳۹۸ تصويب شد.

بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد طی سخنانی در اين جلسه گفت: بانک صنعت و معدن به واسطه اهداف و مأموريت هاي توسعه اي آن، انتظار مي رود در راستاي توسعه صنعتي گام هايي را بردارد که  تصویر  امیدبخشی را بتوان داشت. گزارش امسال نشان می دهد که به این سمت حرکت کرده، اما، مي طلبد که گام ها قوي تر باشد تا به سطحي برسد كه رضايت بخش باشد.
وزیر اقتصاد یادآور شد: بانک صنعت و معدن یک بانک تخصصی است و متناسب با آن وظايف، اهداف و انتظاراتي از اين بانک وجود دارد.
وی افزود: از منظر تخصصی نیز، انتظار لاینقطع از بانک صنعت و معدن اين است که از نظر اصول و  خدمات بانکداری یک بانک پیشرو و مدرن باشد. این بانک در همه زمينه ها، به خصوص بانكداري ديجيتال، انتظار مي رود رتبه برتر را كسب كند و بتواند با سرعت بيشتري به سمت بانكداري هوشمند حركت كند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای مدرن کردن اين بانک تخصصي نياز است تا در بخش پژوهش و تحقيق و توسعه(R&D) کارهای بیشتری صورت بگیرد، گفت: فعاليت هايي توسط بانک صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراکز علمي انجام شده است که ضرورت دارد بانك به عنوان يك بنگاه، از نتايج تحقيقات و پژوهش هاي اين مراكز در جهت ارتقاي سطح خدمات، توسعه بازار و رفع مشكلات موجود بهره برداري نمايد و آثار و  نتایج آن را ارایه کند.
رییس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن تأکید کرد: بانک صنعت و معدن مي بايست عمليات واگذاري اموال مازاد خود را مانند سال گذشته با جديت دنبال كند.
وی افزود: بانک صنعت و معدن باید توجه ویژه ای را به صنایع نوین و دانش بنیان، که نقشی پيشران و کليدي در اقتصاد کشور دارند، مبذول دارد، چراکه فلسفه وجودي اين بانك نيز پيشگام بودن در مقوله توسعه اقتصادي است.
دکتر دژپسند استقرار حاکمیت شرکتی را موضوعی اساسی براي حفظ پيشرو بودن بانک صنعت و معدن در بين ساير بانك ها قلمداد نمود و اضافه كرد: در حوزه بين الملل هم انتظار داريم اين بانك با برقراري ارتباط مناسب با بانك هاي خارجي كه امكان فعاليت با بانك هاي داخلي را دارند و با تشكيل كنسرسيوم هاي منطقه اي در شرايط تحريم، فرصت هاي طلايي را شناسايي كرده و از آنها بهره برداري نمايد.
بر اساس این گزارش در این جلسه مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن نيز ضمن تشريح اهداف و استراتژي هاي اين بانک در کسب برتري تخصصي و عملياتي در بانکداري توسعه اي به بيان مهمترين استراتژي هاي بانك در سال جاري پرداخته و عنوان داشت: اقدامات اثربخشي در خصوص بانكداري ديجيتال و اجراي حاكميت شركتي در اين بانك انجام شده است و در سال گذشته در اين زمينه حائز رتبه دوم در بين ديگر بانك ها شديم ولي همچنان تلاش براي كسب رتبه نخست را با جديت دنبال مي كنيم و با وجود كاركنان متخصص و مشاوران مجرب از بين ذينفعان و مشتريان به زودی شاهد تحولات اساسی در این دو حوزه خواهیم بود.