:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بروکر چیست و معرفی اولین بروکر ایرانی در جهان

در این مقاله ابتدا به معرفی کلی مفهوم بروکر و یا کارگزاری می پردازیم. هر بروکر برای معاملات از پلتفرم هایی استفاده می کند؛ پلتفرم های معاملاتی هم در این مقاله مورد توجه قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۶۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

مقدمه
در این مقاله ابتدا به معرفی کلی مفهوم بروکر و یا کارگزاری می پردازیم. هر بروکر برای معاملات از پلتفرم هایی استفاده می کند؛ پلتفرم های معاملاتی هم در این مقاله مورد توجه قرار می گیرند. اولین بروکر ایرانی در سطح جهانی یعنی آرون گروپس، را مورد بررسی قرار داده و نماد های ایرانی موجود در بازار جهانی را معرفی می کنیم. در انتها بهترین بروکر فارسی را نام برده و به بررسی مزیت های استفاده از این بروکر و امکاناتی که در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد خواهیم پرداخت.
بروکر چیست؟
به طور کلی کار شرکت کارگزاری یا بروکر این است که نرخ‌های بازار را به مشتریان خود ارائه نموده و دستورات معاملاتی مشتریان را اجرا کند. یعنی وقتی که یک مشتری دستور معاملاتی (خرید یا فروش) خود را به صورت آنلاین به کارگزار ارائه می‌کند، کارگزار از محل سپرده‌ای که مشتری در حساب خود دارد، اقدام به اجرای دستور مشتری مبنی بر خرید یا فروش می‌کند.
 همه کارگزاری‌ها عمل ارائه نرخ و انجام معاملات خرید و فروش برای مشتریان بر طبق دستورات آنلاین را انجام می‌دهند. بروکر در واقع یک فرد یا مجموعه‌ای است، که در واقع واسطه ای برای خرید و فروش در بازار های مالی می‌باشد و فرایند معامله را تسهیل می‌کند.
پلتفرم بروکر
منظورم از پلتفرم بروکر؛ نرم افزاری است که شرکت کارگزاری یا بروکری برای خرید و فروش در اختیار معامله گرها قرار می‌دهد که از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم های معاملاتی دنیا می توان به متاتریدر اشاره کرد.
براساس اخرین گزارشات بانک International Settlements معاملات در بازار جهانی ارز به رقم بی سابقه 6.7 تریلیون دلار رسیده است که نشان از رونق این مارکت در جهان دارد.

معرفی اولین بروکر ایرانی
در این بخش قصد داریم به معرفی اولین بروکر ایرانی بپردازیم اما قبل از معرفی اولین بروکر ایرانی به مشکلاتی که سایر بروکرهای معروف و خارجی دارند اشاره‌ای خواهیم داشت و از لزوم وجود یک بروکر ایرانی در سطح جهان  و حمایت از معامله‌گرهای ایرانی در این عرصه خواهیم گفت.
از جمله مهترین مشکل ایرانی‌ها در بروکرهای خارجی همان طور که در جریان هستید عدم امکان واریز وجه با پول رایج کشور است، از دیگر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد می توان به پشتیبانی بسیار ضعیف این بروکرها از زبان فارسی، بلوکه کردن فوری و آنی پول معامله‌گرهای ایرانی با اشاره کوچک از طرف آمریکا بابت تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر اشاره کرد که خوشبختانه همه‌ی این مشکلات توسط بروکر آرون گروپس نه تنها یرداشته شده بلکه به قول معروف یک سر و گردن هم از نظر خدمات و امکانات از بروکرهای دیگر بالاتر است.
آرون گروپس به عنوان اولین بروکر ایرانی پس از چند سال تجربه موفق در بازار معاملات آنلاین، با اطمینان از رضایت خاطر بیش از ۱۰ هزار معامله‌گر، اکنون با ارائه ابزارهای معاملاتی بیشتر، فرصت تجربه معاملات آنلاین در بازارهای جهانی را برای همه افراد فراهم کرده است.
 آرون گروپس پس از تأسیس به عنوان یک کارگزاری فعال در حوزه معاملات آنلاین طلا، از همه امکانات خود بهره برده تا بتواند در عرصه بین المللی نیز فعالیت کند.
بروکر آرون که به عنوان اولین بروکر ایرانی شناخته شده، همواره سعی کرده است بستر معاملاتی را با توجه به نیازهای معامله گران و کمبودهایی که در بازار مالی با آن مواجه هستند آماده سازد تا سطح خدمات خود و در نهایت رضایت مشتریان را بیش از پیش افزایش دهد. 
اولین نماد های ایرانی بازارهای جهانی
آرون گروپس برای اولین بار در دنیا نمادهای ایرانی را عرضه کرده است. در بروکر آرون گروپس سه نماد AronCoin.IR AronGold.IR, و USDIRT معامله می شود. نماد AronCoin.IR سکه طلای امامی ۱۳۸۶ ایران؛ با عیار ۹۰۰ در هزار و وزن ۸٫۱۳۳ گرم، نماد AronGold.IR طلا بر حسب گرم و عیار ۱۸ (خلوص ۷۵۰) و نماد USDIRT جفت ارز دلار/ ریال است که می‌توانید این نمادها را بدون محدودیت زمانی و مکانی با قیمت لحظه‌ای و به تومان معامله کنید.
بروکر آرون گروپس سعی کرده است هم زمان با ورود به عرصه جهانی، نوآوری‌ها و خدمات خود را گسترش دهد که می توان به مواردی از جمله ارائه جفت ارز دلار به تومان اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با خدمات بروکر آرون گروپس کلیک کنید.
معرفی بهترین بروکر برای ایرانیان
انتخاب بروکر برای ایرانی‌ها از دشواری خاصی برخوردار است. به دلیل اعمال برخی تحریم‌ها، تعداد زیادی از بروکرها، ارائه خدمات به مشتریان ایرانی را ممنوع کرده اند. علاوه بر این، موضوع روش های پرداخت و واریز از مهمترین قسمت‌های انتخاب یک بروکر است که باید به آن نیز توجه داشت.
مهمترین دلایل انتخاب بهترین بروکر برای ایرانی ها
1. واریز و برداشت آسان
2. پشتیبانی از Mt5
3. مورد اعتماد بودن
4. ارائه حساب آزمایشی یا دمو
5. مجوزها
6. پشتیبانی قوی
7. دسترسی آسان از طریق موبایل
8. امنیت
بروکر آرون گروپس برای واریز آسان از چند روش پشتیبانی می‌کند. روش‌هایی مانند صرافی، تاپ چینج، پرفکت مانی،‌ پی ییر، بانک و غیره. 
همان طور که در بخش بالا اشاره شد متاتریدر ۵ بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی است که بروکر آرون گروپس به شما این امکان را می‌دهد که با نسخه دسکتاپ و موبایل این پلتفرم ترید (معامله)کنید.
یکی از مهمترین و بهترین امکاناتی که بروکر آرون گروپس در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد امکان افتتاح حساب آزمایشی یا دمو است تا معامله‌گران با محیط ترید آشنا شده و بدون استرس و با اطمینان خاطر بعد از یادگیری به ترید خود در حساب اصلی مشغول شوند.
در بحث مجوزها بروکر آرون گروپس دارای مجوز به شماره 542LLC2020 در سنت وینسنت و گرنادین‌ها است و هم چنین این مجموعه رویه‌های قضایی را طی کرده و به زودی مجوزهای FSA و CySEC را به دیگر مجوزها اضافه خواهد کرد و از طرفی دارای برند ثبت شده با علامت تجاری به شماره UK00003454977 متعلق به شرکت Aron Groups Limited است.
فعالیت مجموعه به صورت بین المللی است. از جمله دفاتر فعال بروکر می توان به  دفتر همکاری انگلستان (لندن) به شماره ثبت 12174721، دفتر ترکیه (استانبول) به شماره ثبت 5-224414، دفتر سیشل به شماره ثبت 222320 و به زودی دفاتر روسیه و امارات متحده عربی اشاره کرد.
نکات بسیار مهمی که در انتخاب بروکر آرون گروپس باید به آن دقت کنید:
امکان شارژ با پول رایج کشور (تومان)
ارائه‌ی ۳ نماد ایرانی برای اولین بار در جهان
حداقل سپرده پانصد هزار تومان
معامله در MT5
ارائه حساب آزمایشی  Demo
ارائه طرح IB یا معرفی دوستان
سیگنال دهی رایگان برای تسهیل معاملات
آموزش جامع گام به گام از عضویت تا معامله
و.....
ما در این مطلب بخشی از خدماتی که بروکر آرون گروپس ارائه می‌دهد را معرفی کردیم، شما می‌توانید برای عضویت در اولین بروکر ایرانی و افتتاح حساب آزمایشی و آشنایی کامل با بروکر آرون گروپس کلیک کنید.