:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطرح کرد

نیاز به معرفی هر چه بیشتر صندوق به فعالین روستایی احساس می‌شود

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی گفت: در حال پیگیری یک اقدام مشترک با دولت هستیم تا بتوانیم جامعه‌ای غیر از سه گروه کشاورزان، روستاییان و عشایر را تحت پوشش بیمۀ صندوق قرار دهیم.
کد خبر: ۱۶۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اقتصادگردان- حامد قادرمرزی با اشاره به ۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر گفت: از زمان آغاز به فعالیت صندوق تا چند سال اخیر، متولیان برگزاری همایش روز روستا حتی این صندوق را در برنامه‌های خود دعوت نمی‌کردند، اما از سال ۱۳۹۸، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، متولی برگزاری همایش روز روستا شده است.

وی ادامه داد: ما در کشور، سازمان‌ها و وزراتخانه‌های متعددی مانند وزارت نیرو، وزارت راه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد و بسیاری از نهادهای دیگر داریم که در حوزه روستا فعالیت می‌کنند. اما کاری که صندوق بیمه اجتماعی به عنوان یک نهاد وابسته به وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌دهد، یک اقدام بنیادی و ساختاری است، زیرا صندوق، ساختار اجتماعی روستاها را تحت تأثیر قرار می دهد و هدف آن، کاهش فقر و فقر موازی با سالخوردگی در روستاهاست.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی افزود: از امسال به بعد، با نمایان‌تر شدن مزیت‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به جهت خروج اولین گروه بازنشستگان، تفاوت آن در ساختار اجتماعی با سایر بیمه‌ها نمایان می‌شود. این بیمه می‌تواند با افزایش نسبی رفاه و کاهش فقر در جوامع روستایی، در شکل دهی بهینه ساختار جامعه روستایی موفق باشد، بنابراین جا دارد این صندوق برای همیشه متولی روز روستا باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، قادرمرزی در خصوص اهمیت این همایش نیز گفت: باید به این مسئله توجه شود که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا چند سال اخیر، حتی در بین فعالان و اساتید حوزه روستایی نیز شناخته شده نبود؛ حتی در بین دولتمردان نیز ناشناس بود و گاهی آن را با بیمه محصولات کشاورزی اشتباه می‌گرفتند، بنابراین از این جهت که صندوق در همایش روز روستا می‌تواند خود را در بین نهادها و کسانی که به هر طریقی با روستا مرتبط هستند معرفی کند، دارای اهمیت است. به همین دلیل اگر صندوق به عنوان متولی برگزاری همایش روز روستا باشد، قطعا تاثیر مثبتی در معرفی صندوق بر جامعه روستایی خواهد داشت، ضمن اینکه معرفی صندوق، معرفی بخشی از خدمات نظام در کشور نیز به شمار می رود.

وی هدف از برگزاری این همایش توسط صندوق را در درجه اول، فرصتی برای گرامیداشت روستا و فعالان روستایی کشور و در درجه دوم، معرفی صندوق به جامعه مخاطبِ خود دانست و افزود: در حال حاضر، پیگیر یک اقدام مشترک با دولت هستیم تا بتوانیم جامعه‌ای غیر از سه گروه کشاورزان، روستاییان و عشایر را تحت پوشش بیمه صندوق قرار دهیم و همچنین جامعه علمی و اجرایی به طور کلی با خدمات، ساختار و کارکردهای صندوق آشنا شوند تا پس از این همایش، نوعی ارتباط بین صندوق و موسسات علمی، اجرایی و قانون‌گذاری ایجاد شود.