:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

فعلا خبری از بازگشایی صنوف پرخطر نیست

رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد که ستاد ملی کرونا در جلسه اخیر خود با بازگشایی صنوف پرخطر مخالفت کرده است.
کد خبر: ۱۶۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
اقتصادگردان- قاسم نوده فراهانی از برگزاری جلسه‌ ستاد ملی کرونا با موضوع بازگشایی صنوف تعطیل خبر داد و گفت: ستاد ملی کرونا فعلا با بازگشایی صنوف پرخطر مخالفت کرده است و هیچ کدام باز نمی‌شود.

وی تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، استخرها و وزرشگاه‌ها را از جمله صنوف پرخطر عنوان و اظهار کرد: بیش از هشت ماه است از تعطیلی این صنوف می‌گذرد.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه چگونه برخی از این صنوف و به ویژه آرایشگاه‌های زنانه با وجود مخالفت ستاد ملی کرونا همچنان فعالیت می‌کنند، گفت: در صورت مشاهده فعالیت صنوف پرخطر، آن‌ها پلمب خواهند شد. همجنین با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران دستور اکید دادیم به هیچ عنوان صنوف پرخط نباید فعالیت کنند.

نوده فراهانی درباره علت مخالفت ستاد ملی کرونا با بازگشایی صنوف پرخطر نیز اظهار کرد: در حال حاضر کرونا بیداد می‌کند و مردم آنطور که باید و شاید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تعداد کشته‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

همچنین به گفته وی، به زودی جلسه دیگری برای تکمیل و تشدید نظارت و کنترل اجرای پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.

در پی شیوع ویروس کرونا از اسفندماه صنوف پرخطر تعطیل شدند، اما با کنترل نسبی بیماری در خرداد ماه مجددا اجازه فعالیت یافتند. با این حال  از اواخر تیرماه و در پی اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور برخی اصناف پرخطر در مناطق قرمز و هشدار تعطیل اعلام شدند و گفته شد که برای پیشگیری از انتقال کرونا باشگاه‌ها ورزشی، ورزش‌های پر مواجهه مانند کشتی و ...، مراکز تفریحی، آبی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌ها، چای‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی و آرایشگاه‌های زنانه حق فعالیت ندارند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و همایش‌ها از تاریخ ابلاغ مصوبه، به مدت یک هفته ممنوع است که البته این محدودیت‌ها تاکنون تمدید شده است. اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این مصوبات در موارد زیادی رعایت نمی‌شود و شاید اجرای آن‌ها نیازمند ضمانت اجرایی قوی‌تری باشد.