:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در جلسه کمیسیون اقتصادی؛

کلیات لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در جلسه این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
اقتصادگردان- مهدی طغیانی با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه لایحه اصلاح قانون امور گمرکی، لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این جلسه کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی در این جلسه تصویب شد، که به موجب آن افراد شاغل در مناطق آزاد بعد از ۲۰ سال معافیت مالیاتی باید مالیتشان به صورت پلکانی طی ۵ سال افزایش ۱۲۰ درصدی پیدا کند تا به سطح پرداخت مالیات در سرزمین اصلی برسد.

طغیانی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی در این کمیسیون یادآور شد: جزئیات این طرح هم در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در دور دهم مجلس به کمیسیون اقتصادی ارسال شده بود که به دلیل کمبود زمان بررسی نشد و امروز در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.

وی تاکید کرد: هدف از این لایحه حمایت از امور گمرکی بویژه در بخش اشتغال و جلوگیری از رسوب کالا در مبادی مجاز و ایجاد هماهنگی میان مبادی ورودی و خروجی کالاست و تلاش شده با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر قانون موثری تصویب شود.