:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مبلغی:

مجلس خط فقرزدایی را سرلوحه خطوط اصلی فعالیتش قرار دهد

یک عضو مجمع نمایندگان استان لرستان پیشنهاد کرد: مجلس کمیته‌ای ویژه متشکل از کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی و قضایی برای سیاست‌های فقرزدایی تشکیل دهد.
کد خبر: ۱۶۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
اقتصادگردان- محمدرضا مبلغی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: اسلام در ادبیات خود به طور جدی بر روی کلید واژه معاش تمرکز کرده و با طرح جمله "من لا معاش له لا معاد له" معاش و معاد را به یکدیگر پیوند زده است. پذیرش این اصل دینی مستلزم پذیرش این واقعیت است که در جامعه قوام دینداری با ثبات معیشت رابطه نزدیک و تنگاتنگ دارد و راه شکوفایی، نشاط و دینمداری از مسیر تنگناهای معیشتی و فعال بودن راه‌های تامین معاش می‌گذرد.

نماینده کوهدشت و رومنشکان در مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فقرزدایی گفت: رفع فقر همیشه دغدغه محوری مقام معظم رهبری بوده است. لازم است مجلس خط فقرزدایی را سرلوحه خطوط اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد و آن را به فعال ترین و حاضرترین امری که ذهن و حافظه مجلس را به خود مشغول کرده تبدیل کنند.

وی پیشنهاد کرد که کمیته‌ای ویژه از سوی مجلس متشکل از نمایندگانی از کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی و قضایی تشکیل شود تا در راستای حل مشکلات فقرا قدم بردارد.

مبلغی افزود: این کمیته باید دو وظیفه بررسی قوانین و نظارت را برعهده گیرد. بررسی قوانین ناظر بر فقرزدایی، یعنی شناسایی کاستی‌های قانونی برای تهیه طرحی متضمن، قانونی و منسجم. در این زمینه باید از مرکز پژوهش‌های مجلس کمک بگیریم. در بخش نظارتی این کمیته باید به صورت ویژه به فرآیند فقرزدایی تمرکز و آن را مرحله به مرحله جز به جز به مجلس ارائه کند.