:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
راستی:

چرا واردات نهاده های دامی کشور به مافیا واگذار شده است؟

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات نهاده های دامی گفت که چرا واردات نهاده های دامی کشور تنها به چند نفر مافیا واگذار شده است؟
کد خبر: ۱۶۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
اقتصادگردان- جعفر راستی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری با استناد به بند ۹ اصل ۴۳ قانون اساسی گفت که طبق قانون باید برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی جهت تامین نیازهای عمومی کشور و خودکفایی و عدم وابستگی به بیگانگان برنامه ریزی شود اما متاسفانه ۸۰ درصد نهاده های دامی از خارج کشور تامین می شود. چرا رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به اجرای این اصل مهم توجه نکرده و نمی کنند که به دلیل آن دچار یک چالش بزرگ شده ایم؟

وی افزود : چرا واردات نهاده های دامی کشور تنها به چند نفر مافیا واگذار شده است؟ چرا به این افراد اجازه داده اید نهاده های دامی را در بندر امام دپو کرده و اجازه ورود ندهند؟  لازم است رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به این وضعیت نابسامان پایان دهند.

نماینده شبستر در مجلس در تذکر دیگری گفت: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت به ارائه امکانات آموزشی برای کلیه دانش آموزان تا پایان دوره متوسطه ملزم است اما چرا بعد از ۴۲ سال، دانش آموزان تعداد زیادی از روستاهای کشور به جای مدرسه در کانکس درس می خوانند؟ آیا سهم مردم از آموزش رایگان همین است؟ حدود ۸۰ درصد مدارس شبستر توسط خیرین ساخته شده، پس سهم دولت و آموزش و پرورش کجاست؟

راستی در پایان اظهار کرد: چرا عدالت آموزشی در کشور رعایت نمی شود؟ آیا رسالت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران گسترش عدالت نیست؟ از رئیس جمهور می خواهم به این اصل بسیار مهم توجه کرده و مسئولان مربوطه را ملزم به اجرای کامل اصل ۳۰ قانون اساسی کند.