:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
یک مسئول عنوان کرد

ذخیره سازی ۴ میلیون لیتر الکل در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از وجود ذخیره ۴ میلیون لیتری الکل در استان خبر داد و بر لزوم ایمن سازی این میزان ذخیره الکل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
اقتصادگردان- سعید فرخی ۲۹ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: یکی از واحدهای تولیدی استان مرکزی در زمانی که کشور و استان به الکل نیاز داشت، اقدام به خرید کرد و در حال حاضر ۴ میلیون لیتر الکل در اختیار دارد که در انبار ناایمن ذخیره شده است و باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در جلسات تصمیم‌گیری مقرر شد که سازمان صمت استان مرکزی برای مدت ۶ ماه به این واحد پروانه بهره‌برداری بدهد تا با نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی تولیدات خود را انجام دهد. شرکت ادعا دارد که ظرف ۶ ماه از این میزان الکل در جهت تولید استفاده می‌کند که البته شک داریم ولی به هرحال آنچه در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد نوع نگهداری این میزان الکل است که باید ظرف یک هفته آینده طرح ایمنی این ذخیره اجرایی شود.

فرخی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ میلیون لیتر در انبار و ۲ میلیون لیتر در مسیر حمل به شرکت است که اگر این واحد تولیدی طرح ایمنی را اجرایی نکند می‌توان با کمک دستگاه قضایی مانع حمل و نقل الکل یاد شده شد.

به گزارش ایسنا در این جلسه فرماندار اراک با اشاره به استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای نظارت بر وضعیت بهداشتی مدارس، گفت: در مدارس نیروی خدماتی حاضر نیست و این امر می‌تواند بهداشت محیط را زیر سوال ببرد، همچنین برخی مدارس اعلام کردند که امکانات و اعتبار لازم جهت غربالگری دانش‌آموزان را ندارند که با توجه به اهمیت مسئله غربالگری، آموزش و پرورش باید راهکار این موضوع را پیدا کند.

دکتر حسین بختیاری تصریح کرد: متاسفانه از گذشته خلاء مربی بهداشت در مدارس وجود داشته است و تاکنون در تامین این نیاز مدارس موفق نبوده‌ایم و همیشه نیروهای غیرموثر در این جایگاه انتخاب شده اند که باید در شرایط کنونی فکری برای این مسئله صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش پروتکل های بهداشتی در مدارس کافی نیست و باید کار بیشتری در این راستا انجام گیرد، افزود: با وجود اینکه طبق دستورالعمل اعلام شده برگزاری صبحگاه در مدارس ممنوع است، اما در برخی مدارس شاهد برگزاری این مراسم هستیم، همچنین در بحث آبخوری‌ها نیز نگرانی وجود دارد که باید اقدامات بهداشتی در این راستا صورت گیرد.