:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آماده‌سازی ۲۰هزار واحد مسکونی در پردیس برای افتتاح در آبان‌ماه

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از تلاش برای آماده‌سازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس برای افتتاح در آبان‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
اقتصادگردان- احمد اصغری‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه، از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس در فازهای هشت، دو، پنج شمالی، ۹ قدیم و ۱۱ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفت.

او در این بازدید وضعیت مسکن مهر پردیس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کارها در پردیس روند خوبی دارد و با این روند، اطمینان داریم به‌جز پروژه‌هایی که امسال شروع شده است، مابقی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.  

مهرآبادی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس تکمیل و به مردم تحویل داده شده است، گفت: ۱۴ هزار واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح است و تا پایان آبان‌ماه قطعا هفت هزار واحد دیگر آماده افتتاح خواهد شد.

او خطاب به دست‌اندرکاران مسکن مهر در سراسر کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، برای تحویل واحدها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحدها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند.

مهرآبادی افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر را در آبان‌ماه جاری نوید داد و با بیان اینکه آماده‌سازی این تعداد واحد،  بی‌نظیر است، ابراز امیدواری کرد: افتتاح این واحدها با حضور مقامات ارشد کشوری در آبان ماه انجام شود.

او گفت: در سطح کشور چیزی در حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام به استثنای واحدهایی که مشکلات حقوقی دارند وجود دارد؛ همچنین برای واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر خوشبختانه اکنون مشتری داریم و با توجه به اینکه منابع مسکن مهر برای تکمیل تعدادی از واحدها کافی نیست، برخی را نیز به طرح اقدام ملی وارد کرده‌ایم. بنابراین برای تکمیل این واحدها به استفاده از منابع طرح اقدام ملی مسکن روی آورده‌ایم و قطعا این واحدها نیز به‌زودی تکمیل می‌شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خصوص اخذ مابه‌التفاوت ۲۰ میلیون‌تومانی توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس در هنگام نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر نیز توضیح داد و گفت: قطعا هیچ مبلغی بدون ضابطه و قانون از مردم اخذ نمی‌شود؛ از سال ۱۳۹۱ که قیمت‌ها به دنبال تحریم‌های ظالمانه افزایش پیدا کرد، دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی تهیه شد. در دولت یازدهم و در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ نیز دستورالعمل دیگری تهیه شد که به رونق ساخت‌وساز مسکن مهر کمک کرد. از سال ۱۳۹۷ که موضوع افزایش قیمت‌ها مجددا بر ساخت‌وسازها اثر گذاشت در شورای مسکن کشور تصمیم گرفتیم که مابه‌التفاوت نصبیات را با تایید شورای مسکن استان‌ها محاسبه و پرداخت کنیم. پس از این تصمیم استان‌ها از کافی نبودن این مابه‌التفاوت خبر دادند و نهایتا شورای مسکن تصمیم گرفت که این افزایش‌ها در آن شورا مصوب شود تا پروژه‌های ساختمانی تعطیل نشود. این اتفاق در شهر جدید پردیس نیفتاد و شرکت عمران از محل منابع دولتی، تسهیلات بانکی و فروش و تهاتر اراضی تلاش کرد تا پروژه‌ها را تکمیل کند اما با توجه به مکفی نبودن این منابع با توجه به تصمیم شورای مسکن تصمیم گرفته شد، خریداران جدید در زمان نقل و انتقال، بخشی از هزینه‌هایی که برای ساخت مسکن مهر پرداخت شده است را به شرکت عمران پرداخت کنند تا روند تکمیل سایر پروژه‌های باقی‌مانده تسریع شود.  

او با اشاره به اینکه دولت همواره بخش عمده افزایش قیمت‌های مربوط به ساخت‌وساز واحدهای مسکن مهر را تحمل و تقبل کرده است، عنوان کرد: دریافت این مابه‌التفاوت به پشتوانه مصوبه شورای مسکن انجام شده و نکته مهم در مورد آن این است که از متقاضیان ساکن در واحدها که قصد خرید و فروش ندارند، هیچ مبلغی جدیدی اخذ نمی‌شود.