:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

امضای مجازی ۳ سند همکاری کشاورزی ایران و برزیل

ایران و برزیل سه سند همکاری مشترک امضا کردند.
کد خبر: ۱۶۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
اقتصادگردان- رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در ایران امروز با علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی دیدار کرد.

این دیدار در راستای همکاری و تعاملات دو کشور در حوزه کشاورزی صورت گرفت و طرفین تأکید کردند به دنبال آن هستند تا از ظرفیت‌های دو کشور در زمینه رشد روابط تجاری بهره ببرند.

همچنین رایزنی‌ها در مورد فراهم‌سازی شرایط برای امضای سه سند همکاری بین ایران و برزیل در حوزه‌های بهداشت گیاهی، بهداشت دام و همکاری‌های تحقیقاتی با مرکز «امبراپا» در برزیل که به‌واسطه شرایط محدودیت‌های دوران کرونا مسکوت مانده بود، انجام و مقرر شد جلساتی به‌صورت مجازی در قالب سه ویدئوکنفرانس با طرف برزیلی برگزار شده و به‌صورت مجازی موافقت نهایی امضا شود تا در دومین کمیته مشترکی که در این راستا برگزار خواهد شد، طرفین به‌صورت رسمی این اسناد را به امضا برسانند.

دیگر موضوع گفت‌وگو، برگزاری نشست‌های ویدئوکنفرانس در حوزه‌های مورد علاقه طرفین در راستای انتقال تجارب و دانش موجود از سوی متخصصان ایرانی و برزیلی در زمینه‌های کشاورزی قراردادی، ترویج کشاورزی و انتقال تکنولوژی تولید آفت‌کش‌های کشاورزی بود.

همچنین در مورد پیگیری واردات ذرت به ایران و رطوبت نسبی مورد توافق دو طرف در این محصول نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد این مرکز با سازمان‌های ذیربط درباره هماهنگی برای استاندارد حداکثر رطوبت ذرت، رایزنی کرده تا راه برای واردات ذرت از برزیل به ایران باز شود.