:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی دولت:

دولت کماکان طرح فروش اوراق سلف نفتی را در دستور کار دارد

سخنگوی دولت با مهم توصیف کردن طرح فروش اوراق سلف نفتی، گفت: این طرح کماکان در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریورماه) در نشست خبری درباره نشست سران قوا گفت: در این نشست مباحث مختلفی را سران سه قوه مطرح کردند، مهم‌ترین موضوع چگونگی افزایش سرمایه‌گذاری بود. همچنین امنیت سرمایه‌گذاری‌ها مورد بحث قرار گرفت. بخش دیگر نشست به بحث گسترش صادرات با همسایگان و منطقه اختصاص یافت و برگشت سریع ارز به چرخه تولید مورد بحث قرار گرفت و همکاری‌های قوه‌ای در آن پیش‌بینی شد.

وی درباره از دستور کار خارج شدن طرح فروش اوراق سلف نفتی، افزود: روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهوری در این زمینه صحبت کرد و من هم صبح امروز با او در این زمینه صحبت داشتم، این طرح کماکان جزو طرح‌های مهم دولت محسوب می‌شود و دولت آن را دنبال می‌کند.  

سخنگوی دولت تصریح کرد: معتقد هستیم که اجرای این طرح در شرایط کنونی چند خاصیت دارد. هم مردمی که پول و دارایی‌های اندک دارند می‌توانند صاحب سرمایه شوند، سرمایه‌ای که قطعاً تضمینی هم در پس آن وجود دارد.

ربیعی عنوان کرد: این طرح نقدینگی را کاهش می‌دهد و این موضوع تورم را کمتر و امکان سرمایه‌گذاری جدید را فراهم می‌کند. ما سراغ پول‌های پرقدرت نرفتیم و بنای ما هم این است که قطعا از تورم جلوگیری کنیم. بنابراین فروش اوراق سلف نفتی در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم پیرامون این طرح تفاهم صورت گیرد. آنچه می‌دانم اشکالات جزیی مطرح بوده، اما کلیت طرح مورد نظر سران قوای دیگر هم بوده است.