:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ظرفیت تولید روزانه بیش از ۴۰۰ هزار ماسک در گیلان

رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت گیلان با اشاره به جهش تولید در استان گیلان در زمینه تولیدات سلامت محور برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: در صورت تامین مواد اولیه، این استان قابلیت تولید ۴۰۰ هزار عدد ماسک را به صورت روزانه دارد.
کد خبر: ۱۶۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
اقتصادگردان- سعید اخلاقی افزود : در حال حاضر روزانه ۲۷۰ هزار ماسک توسط ۱۵ واحد صنعتی در استان تولید می شود که در صورت تامین مواد اولیه با ظرفیت فعلی امکان افزایش تولید تا ۴۰۰ هزار عدد در روز وجود دارد.

وی یادآورشد: قبل از شیوع کرونا فقط یک واحد تولیدی ماسک با تولید روزانه ۲ هزار عدد در استان فعالیت می کرد که این میزان در اوج کرونا و در مدت کوتاهی به ۹۰ هزار ماسک و در حال حاضر به ۲۷۰ هزار عدد رسیده است.

وی اظهار داشت : از ۲ هزار ماسک تولید شده قبل از شیوع کرونا براساس نیاز استان فقط ۵۰۰ تا یک هزار عدد آن در استان و مابقی در استان های دیگر توزیع می شد اما هم اکنون تمامی این ماسک ها توسط شرکت های پخش و داروخانه ها در استان توزیع می شود.

اخلاقی همچنین به واحدهای فعال در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده نیز اشاره و بیان کرد: قبل از کرونا فقط ۲ واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده با تولید یک هزار لیتر در گیلان فعالیت می کرد که در اوج شیوع کرونا میزان تولید این محصولات به ۶ هزار لیتر رسید و اکنون چهار واحد صنعتی روزانه ۱۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید می کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید این واحدهای صنعتی سه برابر میزان کنونی است که البته با همین تولید موجود نیز نه تنها نیاز استان را تامین می کنیم بلکه می توانیم مازاد آن را به استان های دیگر صادر کنیم.

رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در زمینه تولیدات سلامت محور جهش تولید خوبی داشته ایم، اظهار کرد: ظرفیت های بسیار خوبی به کمک مسئولان استان برای جهش تولید در این بخش فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بخش های سلامت محور در زمینه تولید کمبودی نداریم، خاطرنشان کرد: توزیع براساس اولویت ها و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان صورت می گیرد از این رو برای جلوگیری از بروز کمبود در بخش توزیع باید نظارت بر داروخانه ها توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تقویت شود.

خط تولید پارچه ماسک در گیلان راه اندازی می شود

رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات واحدهای صنعتی تولید کننده اقلام سلامت محور تامین مواد اولیه است از راه اندازی خط تولید پارچه ماسک آینده نزدیک در استان خبر داد.

وی گفت: بزودی با راه اندازی این خط تولید در استان؛ پارچه ملت بلون (منسوج بی بافت) با استفاده از مواد پلیمری برای تولید انواع ماسک بهداشتی تولید می شود که می تواند کمک موثری در تامین مواد اولیه و افزایش ظرفیت تولید در این بخش باشد.

حدود ۲ هزار و ۷۵۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.