:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد:

وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: هر ساله تعدادی از این واحدهای راکد به چرخه تولید برمی‌گردند.
کد خبر: ۱۶۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
اقتصادگردان- محسن صالحی‌نیا در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای احیای 1500 واحد راکد کشور تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 670 واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیاء و به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با اشاره به غیرفعال بودن حدود 10 هزار واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزود: حدود 21 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال و راکد هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌های دولت برای فعال‌سازی این واحدها خاطرنشان کرد: در گام اول در سال جاری قرار است که یک‌هزار و 500 واحد فعال‌سازی شوند که خوشبختانه در این مدت 670 واحد در سطح کشور فعال‌سازی شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای راکد به دلایل مختلفی غیرفعال شدند و برای فعال‌سازی آنها نیز نیازمند اقدامات متفاوتی هستیم. خوشبختانه وزارت کشور در همین راستا همکاری خوبی با شرکت شهرک‌ها برای فعال‌سازی این واحدها دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود 860شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از 46 هزار واحد تولیدی و صنعتی  در این شهرک‌ها و نواحی مستقر هستند که زمینه کاری و محصولات تولیدی متنوعی دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص واحدهای راکد استان سمنان نیز اضافه کرد: امسال و در اولین گام برای فعال‌سازی 30 واحد تولیدی و صنعتی راکد استان سمنان برنامه‌ریزی شده که تاکنون 13 واحد استان فعال‌سازی شدند.

وی از فراهم بودن شرایط برای بهبود تولید در این واحدها در کشور خبر داد و گفت: برخلاف گذشته که عمده مشکلات واحدها به بازار فروش و عرضه برمی‌گشت و عمدتا از ناحیه واردات متضرر شده بودند خوشبختانه در حال حاضر همه واحدها در حوزه عرضه چه در بازار داخلی و چه در حوزه صادرات مشکل چندانی ندارند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقبال به تولیدات این واحدها چه در داخل و چه در بخش صادراتی، بالا است افزود: این مهم پیام خوب و روشنی برای تولیدگران و صنعتگران در سراسر کشور است.

صالحی‌نیا از بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در نشست عصر امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: برخی از واحدها در حوزه زیرساخت‌هایی نظیر آب و برق و یا تامین سرمایه در گردش و...مشکل دارند که این موارد در کارگروه امروز بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی از جمع‌بندی برخی مشکلات زیرساختی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان خبر داد و وعده داد: این مشکلات را بررسی و برای رفع عمده آنها برنامه‌ریزی شود.