:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر کشور اعلام کرد:

احیای 1500 واحد راکد شهرک‌های صنعتی کشور، فعال‌سازی معادن مولد غیرفعال تا آخر سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از برنامه‌ریزی برای احیای 1500 واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور و فعال‌سازی معادن مولد و غیرفعال کشور به‌عنوان دو ماموریت مهم و مشترک دو وزارتخانه کشور و صنعت و معدن در سال جهش تولید نام برد.
کد خبر: ۱۶۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
اقتصادگردان- بابک دین پرست در حاشیه دومین روز سفر به سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به همزمانی سفر وی با سفر معاون وزیر صمت به سمنان اظهار کرد: این دو وزارتخانه به عنوان دو وزارتخانه مهم حاکمیتی که یکی نقش حمایتی و دیگری اجرایی در حوزه صنعت و تولید دارد، همکاری و هماهنگی خوبی با همدیگر دارند.

وی از هدفگذاری این دو وزارتخانه برای احیای یک‌هزار و 500 واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور و فعال‌سازی معادن مولد غیرفعال در کشور خبر داد و افزود: این دو وزارتخانه مصمم هستند که این دو ماموریت مهم را در سال جهش تولید به سرانجام برسانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به بازدید خود از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در دو روز اخیر گفت: قرار است که بعدازظهر امروز در نشستی به بررسی مشکلات این واحدهای بازدید شده و همچنین تعدادی از واحدهای دیگر که پرونده مشکلات آنها بررسی شده، پرداخته و مشکلات آنها را تا حد امکان مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در ابتدای سال 30 اولویت را در راستای تحقق شعار سال به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده خاطرنشان کرد: همچنین هفت تکلیف نیز با هدف احیا و ساماندهی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی، پیش از این از سوی وزارت کشور به فرمانداران ابلاغ شده بود که این سفر نیز با هدف پیگیری این مهم انجام شده است. البته پیش از این نیز سفر دیگری در همین راستا به استان داشتیم و این سفر در حقیقت دومین سفر برای عملی شدن این هدفگذاری‌ها است.

دین پرست با بیان اینکه چهار ماه از ابلاغ سیاست‌های کلی وزارت کشور گذشته ادامه داد: وزارت کشور در حال رصد چگونگی اجرای این سیاست‌ها است و سفرهایی در راستای رصد فعالیت‌ها به استان‌های مختلف انجام می‌شود.

وی از نهایی شدن شاخص‌ها برای ارزیابی فعالیت استانداران تا پایان شهریورماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این شاخص‌ها دیروز به طور رسمی ابلاغ شد و به زودی عملکرد استانداری‌های سراسر کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت استانداری‌ها در حوزه اقتصادی گفت: حضور استانداران به عنوان روسای ستاد تسهیل، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ...نقش مهمی در تحقق برنامه‌های اقتصادی و تحقق شعار سال دارد و وزارت کشور با رصد برنامه استانداری‌ها می‌کوشد به تحقق این برنامه‌ها کمک کند.