:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

سرمایه‌گذاری جدید فولاد مبارکه دراصفهان

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان مبارکه در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در احداث شبکه فاضلاب شهرستان‌های مبارکه و لنجان مصداق بارز کار جهادی است و فولاد مبارکه علی رغم توافق اولیه، فراتر از تعهدات خود عمل کرده و شهرهای دیگر را نیز پوشش داده است
کد خبر: ۱۶۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
اقتصادگردان- هاشم امینی عنوان کرد: از سال 62 تا سال 92 که شبکه فاضلاب با اعتبارات دولت انجام می‌گرفت، تنها 30 درصد این شبکه پیش رفت و پس از عقد قرارداد مذکور مابین شرکت آبفا و فولاد مبارکه سرعت اجرای شبکه فاضلاب 14 برابر شد و اکنون به بیش از 95 درصد پیشرفت رسیده است. 

وی در ادامه افزود: ده سال پیش در کمیته سلامت و امنیت قضایی استان بارها جلساتی برگزار و موضوع فاضلاب شهرهای مبارکه مطرح می‌شد. فاضلاب به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وارد رودخانه زاینده‌رود می‌شد و مردم در دفع فاضلاب دچار مشکل بودند. امینی بسته شدن رودخانه زاینده‌رود را نقطه عطفی در پیشبرد این عملیات دانست و عنوان کرد: در اولین سالی که رودخانه زاینده‌رود بسته و صنعت استان دچار مشکل شد، پیشنهاد شد شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد شبکه فاضلاب ورود پیدا کند تا علاوه بر حل مشکلات شبکه فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان و حل مشکلات زیست محیطی، صنعت بتواند از محل تصفیه پساب و بازچرخانی آن در سیستم بخشی از کمبود آب خود را جبران کند. در عین حال با این کار بار این پروژه که بر روی دوش دولت بود، برداشته شد.