:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
برگزاری جلسه کمیته خودرو برای رسیدگی به وضعیت بازار

تحویل ۳۲۵ هزار خودرو به مشتریان از ابتدای امسال

طبق اعلام مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا امروز (۲۰ شهریور ماه) تعداد تحویل خودروها به بیش از ۳۲۵ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
اقتصادگردان- به نقل از شاتا، سهیل معمارباشی اظهار کرد: در این مدت، تولید خودرو نیز با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه اثر شاخص‌های کلان از جمله ارز و تورم بر قیمت خودرو مشهود است، تصربح کرد: همچنین شرایط کنونی بازار متاثر از فضای روانی و ورود بخشی از نقدینگی به بازار خودرو است. البته فضای مجازی و اعلام غیرمجاز قیمت‌ها از سوی برخی سایت‌ها را نیز نمی‌توان بر این موضوع بی‌تاثیر دانست.

برگزاری جلسه کمیته خودرو برای رسیدگی به وضعیت بازار

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر مدیریت و ساماندهی بازار خودرو، اعلام کرد: امروز (پنجشنبه) جلسه کمیته خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود تا همه جوانب موضوع به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که جعفر سرقینی- سرپرست وزارت صمت- از افزایش تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده و گفته که در حال حاضر روزانه ۳۶۰۰ دستگاه خودرو تولید و روانه بازار می‌شود. دو خودروساز بزرگ کشور به صورت تجمعی روزانه ۳۶۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه درصدی داشته و این دو شرکت از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۲ هزار دستگاه خودرو اعم از تعهدات معوق و جاری تحویل مشتریان داده اند.

به گفته وی، تعهدات معوق خودروسازان در گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزاردستگاه خودرو بوده در حالی که امروز این تعهدات به عنوان نمونه در شرکت ایران خودرو به کمتر از ۴۰ هزار دستگاه رسیده است. نباید فراموش کرد که ۲۰ تا ۳۰ هزار تعهد خودرو در حال حاضر، تعهد جاری به شمار می‌آید و تعهدات امروز در یک فرم مناسبی قرار دارد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تولید خودرو مشکلی نداشته و با تداوم این روند، همه تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.