:
كمينه:۱۹°
بیشینه:۲۹°
به‌روز شده در: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به واقعی نبودن قیمت تعیین شده برای کامیون‌های وارداتی و تولید داخل، گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکنون اجرایی نشده و اگر مشکلات و موانع آن حل نشود امیدی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد چرا که کامیون‌داران نمی‌توانند از پس اقساط چند ده میلیون تومانی آن برآیند.
کد خبر: ۱۵۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اقتصادگردان- احمد کریمی گفت: دو سال گذشته یک دستگاه ناوگان نو مانند FH۵۰۰ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان بود اما امروز به 3.5 میلیارد تومان رسیده است آیا اگر اراده‌ای برای اجرای این طرح در دو سال گذشته وجود داشت و این کار انجام می‌شد، برای رانندگان بهتر نبود؟ البته در سال گذشته نیز در راستای اعتراض کامیون‌داران پیشنهاداتی مطرح کردیم اما متاسفانه کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و اگر پارسال هم طرح نوسازی اجرایی می‌شد توانایی دولت برای پرداخت و توانایی رانندگان برای بازپرداخت و تامین نقدینگی در راستای نوسازی ناوگان بیشتر از امروز بود. کریمی تصریح کرد: از سوی دیگر معتقدیم که قیمت کامیون‌های وارداتی در کشور به هیچ‌وجه واقعی نیست چرا که به عنوان مثال یک راننده برای خرید کامیون وارداتی باید حدود 3.5 میلیارد تومان پرداخت کند در حالی که قیمت همان کامیون در کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق نهایتاً 1.5 میلیارد تومان است. اگر به قیمت‌های جهانی هم نگاه کنیم به همین نتیجه می‌رسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: