:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد

قیمت ۱۵۰ میلیارد تومانی قطار پنج ستاره زندگی

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، قطار پنج ستاره زندگی را ساخت داخل دانست و اضافه کرد: بدون هزینه لکوموتیو، ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت این قطار است.
کد خبر: ۱۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
اقتصادگردان- سعید رسولی در حاشیه راه اندازی نخستین قطار مسافری پنج ستاره زندگی رشت – مشهد در ایستگاه راه آهن گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت حمایت از امر توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، اظهار کرد: راه اندازی قطار زندگی در راه آهن گیلان جهت رفاه حال مسافران است.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای خدمتگزاری به مردم می کنیم، افزود: یک سال و نیم است که راه آهن گیلان به شبکه سراسری ریلی متصل شده و توانسته هم به لحاظ جابجایی مسافر و هم به لحاظ جابجایی بار خوب عمل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، راه آهن گیلان را جزو معدود خطوط ریلی کشور دانست که بارهای صنعتی، معدنی و کشاورزی را جذب کرده است، گفت: جابجایی بار صنایع از یزد و خوزستان صورت می گیرد. همچنین از جنوب به رشت جابجایی بار داریم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار پنج ستاره زندگی را ساخت داخل دانست و اضافه کرد: بدون هزینه لکوموتیو، ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت این قطار است که حرکتی نو در راستای رفاه حال مردم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه راه آهن گیلان را با قطار چهار ستاره راه اندازی کردیم، یادآور شد: قطار زندگی در مسیر رشت – مشهد فعال بوده و زائران را جابجا خواهد کرد و امیدواریم از برکات این سفر معنوی برخوردار شویم.