:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

نزدیک شدن کمک کرونایی ۱.۳ تریلیون دلاری کاخ سفید به رقم 2.2 تریلیون دلاری دموکرات ها

بنا به گفته یکی از معاونان رییس جمهوری آمریکا، وی نسبت به امضای لایحه کمک ۱.۳ تریلیون دلاری کرونایی تمایل دارد اما رییس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور معتقد است که این مبلغ کافی نیست.
کد خبر: ۱۵۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
اقتصاد گردان  - به گزارش رویترز، رقم جدید این کمک کرونایی از سوی «مارک میدوز» متصدی دفتر کاخ سفید پیشنهاد شده و نسبت به رقم اولیه ۳۰۰ میلیارد دلار بیشتر است. سه هفته مذاکرات کنگره آمریکا برای کمک به آمریکایی‌های آسیب دیده از پاندمی ویروس کرونا، بدون توافق‌نظر روی لایحه به بن‌بست خورد و میدوز می‌گوید که رییس جمهوری جمهوریخواه این کشور «حالا حق دارد که برای امضاب لایحه کمک ۱.۳ تریلیون دلاری تمایل داشته باشد.»

چند ساعت بعد، «نانسی پلوسی» رییس دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه ای بر خواسته خود مبنی بر لایحه ۲.۲ تریلیون دلاری تاکید کرد و گفت که پیشنهاد میدوز برای تامین مایحتاج کارگران و خانواده‌های آمریکایی کفایت نمی‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت رهبری دموکرات‌ها قرار دارد در ماه مه لایحه کمک کرونایی ۳.۴ تریلیون دلاری را به تصویب رساند، اما این لایحه توسط مجلس سنای این کشور که جمهوریخواهان رهبری آن را دست دارند، تصویب نشد.