:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

۹۸ درصد از واحدهای مسکونی شهر امیرکبیر تکمیل شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از 1131 واحد مسکونی شهر امیرکبیر تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۵۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
اقتصادگردان- محمود مرادی نراقی روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهر خوب باید ساخته شود، اما متاسفانه در حوزه باورهای عمومی همه به دنبال یک آرمان شهر هستند و این یک ایراد اساسی در حوزه باورهای مردم است. افراد تلاشگر در این حوزه اذعان دارند که شهر خوب یافتنی نبوده و ساختنی است و برای ایجاد آن باید بهای لازم را پرداخت کرد.

وی افزود: مواد لازم برای ساخت شهر خوب نیز سیمان، آسفالت و ... نیست باکه یکی از مهمترین ملزومات شهر خوب شهروند خوب و مسئولیت پذیر و مودب به آداب اسلامی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی تصریح کرد: شهر جدید امیرکبیر در اواخر دهه ۸۰ در قالب طرح مسکن مهر با ساخت 1131 واحد مسکن ویلایی استارت خورد که در سال ۹۶ بسیاری از متفاضیان انصراف داده و پروژه را با شکست مواجه کردند، اما به سبب رشد نرخ مسکن در کشور و استان، بخش های باقی مانده اجرایی شد، اما با توجه به اینکه نرخ ساخت و ساز متعلق به اوایل دهه ۹۰ بود اختلاف قیمت سبب تحمیل ضرر و زیان به پیمانکار و توقف در ادامه پروژه شد.

مرادی بیان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد از 1131 واحد مسکونی شهر امیرکبیر تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر جدید امیرکبیر در تامین آب شرب مشکلی ندارد و آب شرب این شهر از کیفیت مطلوبی برخوردار است، همچنین آب شرب از فضای سبز جدا بوده و مقرر شده شبکه آب غیرشرب به خانه‌ها اضافه شود. تاسیسات برق و گاز در شهر جدید امیرکبیر فراهم شده و فیبر نوری برای استفاده از خدمات مخابرات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی، با بیان اینکه شبکه فاضلاب ابن شهر ۱۰۰ درصد اجرایی شده و تصفیه خانه فاضلاب نیز با اعتبار اولیه 5.5 میلیارد تومان در قالب دو پکیج در مقیاس هزار متر مکعب در سال جاری احداث خواهد شد، دسترسی به جاده اصلی را یکی از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: جهت رفع این مشکل احداث زیرگذر تعریف شده که برای این مهم ۱۳ میلیارد اعتبار لازم است و مقرر شده ۵۰ درصد این اعتبار توسط شرکت عمران و ۵۰ درصد از اعتبارات استانی و ملی تامین شود و در هفته دولت کلنگ این پروژه به زمین زده خواهد شد، همچنین در هفته دولت استخر سرپوشیده این شهر با ارزش بالای ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص حوزه بهداشت و درمان شهر امیرکبیر اضافه کرد: ساختمانی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در این شهر برای این منظور ساخته شده و در حال تحویل به شبکه بهداشت و درمان استان برای راه‌اندازی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر برای اقدامات مربوط به آتشنشانی از خدمات آتشنشانی خیرآباد استفاده می‌شود، ادامه داد: ساختمانی به این منظور در سنوات گذشته ساخته شده بود که نیازمند تجهیز بود و برای تجهیز دو میلیارد تومان اعتبار لازم داشت که در این خصوص سال قبل یک میلیارد تومان ماشین آلات خریداری و یک میلیارد تومان هم تامین اعتبار شد و ظرف دو ماه آینده ساختمان آتشنشانی به بهره‌برداری خواهد رسید.