:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

برگزاری ۵۰ جلسه سرمایه‌گذاری در اولین روز اینوتکس، پخش ۳۰ مستند تجربه فناوری

دبیر نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده، ۱۲ بخش جانبی در نظر گرفته شده است، گفت: مرحله نهایی رویداد "اینوتکیچ" که از آذرماه سال گذشته در ۶ استان آغاز شد، در روز چهارم این رویداد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
اقتصادگردان- سجاد عباسی امروز در نهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری که به صورت مجازی در پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: امسال شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و نمایشگاه وب و موبایل شد، ما را بر آن داشت که  راه و شیوه جدیدی را برای برپایی این دوره از نمایشگاه پیاده کنیم و هر آنچه که در یک نمایشگاه  داریم، در نمایشگاه مجازی در دسترس مخاطبان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار و موفق، مهمتر از همه ایجاد تفکر کارآفرینی در ذهن جوانان منطقه است، اظهار کرد: ۱۲ جزء مختلف در اکوسیستم کارآفرینی ایران دیده شده است که نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰،  پارک‎‌های علم و فناوری، منتورها و کارآفرینان از اجزای این اکوسیستم به شمار می‌روند که در طی این نمایشگاه زیر یک سقف قرار می‌گیرند.

عباسی ادامه داد: نمایشگاه اینوتکس برای اینکه به بتواند کارآفرینان، سرمایه گذاران را زیر یک سقف قرار دهد، هر سال رویدادهای مختلفی را در کنار نمایشگاه اصلی برگزار می‌کند، امسال نیز ۱۲ رویداد مختلف برای آن پیش بینی شده است.

وی "استیج اینوتکس" را یکی از بخش‌های نمایشگاه امسال دانست و یادآور شد: با این تفاوت که امسال در این بخش سخنرانان بین‌المللی به صورت مجازی حضور دارند و انتقال محتوا نیز از طریق سخنرانی، پنل، مناظره و حتی با کمک هنر از طریق ارائه تئاتر شورایی صورت خواهد گرفت.

دبیر نهمین اینوتکس با بیان اینکه "کافه سرمایه" از دیگر بخش‌های این رویداد فناورانه است، اضافه کرد: کافه سرمایه که محل ارتباط  استارتاپ‌ها با سرمایه گذاران است، یکی از بخش‌های شلوغ نمایشگاه است و امسال نیز در این بخش ۳۵۰ جلسه برنامه ریزی شده و در اولین روز از برگزاری آن، ۵۰ جلسه در حال برگزاری است.

عباسی یادآور شد: "پاویون منتور" از دیگر بخش‌های نمایشگاه اینوتکس امسال است که در آن از مشاوران دعوت شده است. امسال ۳۰۰ ظرفیت مشاوره دیده شده است که تا الان ۶۰ مورد آن رزرو شده است.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ با بیان اینکه "اینوتکیچ" از بخش‌های رقابتی استارتاپی این رویداد است، گفت: از آذرماه سال گذشته این رقابت‎‌ها در ۶ استان شروع شده و در روز چهارم این دوره از نمایشگاه، مرحله نهایی و نیمه نهایی این رویداد برگزار خواهد شد.

به گفته وی در این بخش، برنامه ویژه برای استارتاپ‌ها دیده شده است.

عباسی افزود: اینوتکس "کوآپ" یکی از بخش‌هایی است که استارتاپ‌ها با شرکت‌های بزرگ ارتباط خواهند داشت، ۶ جلسه تا کنون برای ارتباط استارتاپ‌ها با شرکت‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

وی یکی از بخش‌های شلوغ این نمایشگاه را "اینو جوان" عنوان کرد و گفت: در این بخش برای جوانان در کنار بازی، کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار می‌شود که کارگاه تفکر خلاق در کنار بازی و ارایه محتوا به شیوه انیمیشن برگزار خواهد شد.

سجادی بخش "تجربه فناوری" را از دیگر بخش‌های جنبی اینوتکس ۲۰۲۰ نام برد که در این بخش سعی شده تجربه‌های فناوری در غرفه‌ها توسط افراد لمس شود و بتوانند با آن کار انجام دهند، اما امسال با توجه به مجازی بودن نمایشگاه سعی شد با تهیه مستنداتی این امر محقق شود.

به گفته وی، در این زمینه حدود ۳۰ مستند در بخش تجربه فناوری اینوتکس ارائه می‌شود.

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ راه‌اندازی شبکه‌سازی اپلیکیشن "اینوتکس" را از بخش‌های جدید این دوره از نمایشگاه برشمرد و گفت: در این بخش بر اساس علاقه فرد با کاربران می‌توانند گفت‌وگو کنند و بر اساس هوش مصنوعی اپلیکیشن می‌توانند با غرفه‌داران گفت‌وگو و بازدید از غرفه داشته باشند.

وی یادآور شد: نمایشگاه امسال با همکاری ۲۰۰ نفر از بخش خصوصی بر پا شده است و دبیرخانه نمایشگاه فقط همکاری بین بخش خصوصی را هماهنگ کرده است. رویداد اینوتکس جزو برنامه‌های کلان پارک فناری پردیس در زیست بوم فناوری کشور برنامه‌ریزی شده است.