:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
ستاری در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس:

دانشجویان بدانند که درس می‌خوانند تا ایجاد ارزش افزوده کنند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایجاد بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان، مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری در کشور را از تحولات اخیر کشور در اکوسیستم نوآوری دانست و گفت: در آموزش‌های دانشگاه باید به دانشجویان آموخت که آنها درس می‌خوانند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۵۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
اقتصادگردان- دکتر سورنا ستاری امروز در نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) که به صورت مجازی سخنرانی کرد، با اشاره به برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه در شرایطی که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا است، ابراز امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال مذاکرات خوبی میان شرکت‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در پارک فناوری پردیس این اراده وجود داشته که نمایشگاه را به صورت آنلاین برگزار کند، اظهار کرد: امروز که در این نمایشگاه با شما صحبت می‌کنم اتفاقات خوبی در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رخ داد که از آن جمله می‌توان به تشکیل ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان، راه اندازی چندین هزار استارتاپ و شتابدهنده‌ها اشاره کرد.

ستاری، ایجاد بیش از ۴۰ پارک علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری و ایجاد نواحی نوآوری را از دیگر تحولات ایجاد شده در کشور در اکوسیستم نوآوری و فناوری دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ما در حوزه‌هایی که زیست بوم فناوری نداشتیم، این فضاها ایجاد شده که شامل زیست بوم‌های نوآوری در حوزه ICT، سلول‌های بنیادی و هوافضا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه امروز جهت گیری‌های دانشگاه‌ها به سمت حرکت در راستای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، اظهار کرد: با این تحولات فرهنگ عمومی در حال تغییر است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

ستاری، نبود زیر ساخت‌های لازم برای توسعه اکوسیستم نوآوری را ناشی از وضعیتی دانست که اقتصاد نفتی به کشور تحمیل کرده است و ادامه داد: اقتصاد نفتی پدیده‌ای است که اعتماد به نسل جوان فعال را از ما می‌گیرد و این در حالی است که در آموزش‌های دانشگاهی باید به این مساله تاکید شود که دانشجویان درس می‌خوانند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد و بتواند زمینه تبادل فناوری را میان بازیگران این عرصه فراهم کند.