:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مخالف وزیر پیشنهادی صنعت

عنابستانی: مدرس خیابانی قیمت‌ها را دو برابر و تنظیم بازار را خراب کرده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: اقای مدرس خیابانی با یک تیر سه نشان می‌زند هم تنظیم بازار را خراب کرده و هم قیمت‌ها دو برابر افزایش یافته و صادرات نیز کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۵۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اقتصادگردان- علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه  در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استخوان‌های مردم مظلوم و بی پناه زیر چرخ گرانی، تورم و بی ثباتی ناشی از سیاست‌های غلط دولت خرد شده است. آقای مدرس خیابانی سوابق طولانی در وزارت بازرگانی و خارج از دولت دارد. ایشان ۱۰ الی ۱۵ سال در شرکت‌های مختلف بوده‌اند. از آن جا که رئیس جمهور با تشکیل وزارت صمت مخالف بود و مدام به ایجاد وزارت بازرگانی تاکید می‌کرد در عمل وزارت صمت ایجاد نشد و معرفی آقای مدرس خیابانی به همین منظور است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در انتقاد از این سخن موافقان وزیر پیشنهادی که مدرس خیابانی سه ماه فعالیت داشته است گفت: ایشان در زمان آقای رحمانی سمت داشتند باید دید که گزارش کار ایشان در این ۱۵ ماهی که با فشار رئیس جمهور یا شاید رئیس دفتر رئیس جمهور یا حتی آقای جهانگیری به عنوان قائم مقام در حوزه آقای رحمانی انتخاب شدند چگونه است؟ در ۱۵ ماه گذشته اتفاقات زیادی افتاده است ایشان در مورد خودرو مکررا مصاحبه کردند و می‌گویند که ۱۹ درصد افزایش تولید داشته‌ایم در همین سه ماه ۲۰ درصد کاهش تولید را تجربه کردیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به حسین مدرس خیابانی  گفت: شما می‌گویید که قطعه خودرو نداریم معلوم است که مافیای خودرو قطعه را نگه می‌دارد تا سود کنند شما به عنوان وزیر چکار کرده‌اید؟ میلگرد از ۳۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش را  تجربه کرده است، ورق آهن از ۵ الی ۶ هزار تومان ۳۳ هزار تومان شده است. میلگرد و فولاد چه ربطی به دلار دارد؟

عنابستانی با بیان این که «لوزام خانگی در سه ماه گذشته ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است گفت: لپه  ۳۶ هزار تومان شده است  این در حالی است که ۳۶۰۰ تومان بوده است شما برای موبایل بخشنامه دادید اما اتفاقی نیفتاد مردم باید تخم مرغ را به قیمت شانه‌ای ۳۰ هزار تومان بخرند ما چگونه به آقای مدرس خیابانی رای بدهیم؟ جواب مردم و خدا را چگونه بدهیم؟

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور مدعی شد: به جای این که به فکر جا انداختن آدم‌های خود باشید کمی به مردم فکر کنید. مراجع رسمی در مورد بازداشتی‌های فتنه نامه داده بودند و تاکید داشتند که پست و مقامی نگیرند اما شما یکی از بازداشتی‌های فتنه را در یکی از شرکت‌های بازرگانی منصوب کردید.  مدیر کل شما رئیس دفتر یکی از سران فتنه است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت نهاده‌های دامی ومرغداران اظهار کرد: مرغداران جوجه ریزی نکردند چرا که نتوانستند نهاده‌های دامی را تامین کنند. براساس گزارش همکاران مجلس نهاده‌های دامی موجود در بندر فاسد شده و شما نتوانستید آن را وارد کنید.

عنابستانی ادامه داد: من فکر می‌کنم رئیس جمهور سه ماه مجلس را معطل کرد و معرفی وزیر پیشنهادی صمت را به روز آخر موکل کرد تا ما تحت فشار قرار بگیریم. اما ما تحت فشار قرار نمی‌گیریم ایشان موظف است تا یک هفته دیگر فرد جدیدی را معرفی کنند. ما را از نفر بعدی نترسانید برخی از دوستان می‌گویند ممکن است نفر بعدی فلانی باشد که بدتر است مجلس انقلابی بر طبق حجت شرعی رای می‌دهد. و از مردم دفاع می‌کند با تهدید وتطمیع رای نمی‌دهد. نفر بعدی هر کسی که باشد که با دقت آن را بررسی کرده و به او رای می‌دهیم.

وی گفت:  هیات رئیسه حتما این را پیگیری خواهد کرد شاید برای آقای رئیس جمهور مهم نبوده باشد به نظرم دوستان به آقای مدرس خیابانی رای ندهند تا رئیس جمهور کسی را معرفی کند که آنقدر مهم باشد تا برای دفاع از آن به صحن علنی بیاید. اگر مباحث سیاسی را کنار بگذاریم باید وزیری را انتخاب کنیم تا بتواند شرایط سخت ما را مدیریت کند. آقای مدرس خیابانی با یک تیر سه نشان می‌زند هم تنظیم بازار را خراب کرده و هم قیمت‌ها دو برابر افزایش یافته و صادرات نیز کاهش یافته است.