:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیر عامل بیمه تعاون:

به شرکتهای نفتی مشاوره اشتباه می دهند، پیشنهاد لحاظ تاثیر تورم در محاسبه کارمزد شبکه فروش

مدیر عامل بیمه تعاون با تاکید بر اینکه در ایران بخصوص در مورد پروژه های نفتی دچار کم بیمه گی یعنی Under Insure هستیم گفت:از انجا که ارزش دارائی ها در پروژه های نفتی و ... بروز نشده اند کم بیمه گی ایجاد شده که این کار صد درصد اشتباه است.
کد خبر: ۱۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶


اقتصادگردان- در بازنگری آیین نامه کارمزد که در دستور کار کمیسیون های تخصصی شورای عالی بیمه قرار دارد، پیشنهاد شده، تورم در نحوه محاسبه کارمزد لحاظ شود.
به گزارش ریسک نیوز یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون در یک نشست خبری اسکایپی با حضور رسانه ها در پاسخ به سوال ریسک نیوز مبنی بر اذعان کارشناسان ریسک صنعت بیمه بر عدم همکاری برخی شرکتهای نفتی در اشتراک گذاری داده ها و عدم بروز رسانی و ارزیابی دارایی  و سرمایه پروژه های نفتی گفت:این سوال شما کاملا درست است و عملا برخی شرکتهای نفتی مشاوره های اشتباه دریافت می کنند و صرفا به دنبال حق بیمه ناچیز هستند که ضمن عدم تطابق با اصول ارزیابی ریسک برای شرکتهای بیمه نیز صرفه اقتصادی ندارد .

وی در خصوص ضرورت ارزیابی دارایی های شرکتهای نفتی گفت:در کشورهایی که تورم ندارند، ارزش دفتری با دارائی های روز مطابقت دارد اما در ایران به دلیل تورم اینگونه نیست.
مدیر عامل بیمه تعاون در ادامه تاکید کرد: حتی در دنیا از ارزش روز دارائی ها پا را فراتر می گذارند  و ارزش جایگزینی یعنی New Replace Value را لحاظ می کنند این در حالی است که در ایران دارائی های بیمه شدگان با قیمتهای سالها قبل بیمه می شود اما در زمان خسارت بیمه گذار توقع دارد  با ارزش جایگزینی خسارت از سوی بیمه گر پرداخت شود که به لحاظ منطقی درست نیست.

مظلومی با تاکید بر اینکه در ایران بخصوص در مورد پروژه های نفتی دچار کم بیمه گی یعنی Under Insure هستیم گفت:از انجا که ارز ش دارائی ها در پروژه های نفتی و ... بروز نشده اند کم بیمه گی ایجاد شده که این کار صد درصد اشتباه است و بیمه گذار ها باید حداقل ارزش دارائی های خود را بروز کنند.

مدیر عامل بیمه تعاون تاکید کرد: حتما این پیشنهاد را به سندیکا ارایه می دهم که با وزیر و مقامات رده بالای نفتی مذاکراتی داشته باشیم تا این چالش های در فضای تعاملی بررسی شود.

وی در ادامه به سوال دیگر ریسک نیوز در خصوص فاکتورهای اصلی  ضروری در بازنگری آیین نامه 83(کارمزد) پاسخ داد و گقت:از انجا که من در کمیسیون های تخصصی شورای عالی  بیمه حضور دارم و در حال بررسی این موضوع هستیم و البته تاکید کمیسیون حفظ محرمانگی مذاکرات در خصوص رسیدگی به ایین نامه 83 است اما در این زمینه باید بگویم طی سالهای اخیر و پس از تصویب آیین نامه 83 تورم تاثیر بسزائی در حق بیمه ها داشته است در این راستا پیشنهاد شده در نحوه محاسبه کارمزد این فاکتور لحاظ شود.

مدیر عامل بیمه تعاون در ادامه با اشاره به ضرورت تاثیر تورم در محاسبه کارمزد تاکید کرد: مسایل مختلفی در کمیسیون مطرح شده که بازنگری ایین نامه 83در فضای منطقی تداروم یابد به طوریکه هم منافع شرکت بیمه و هم  شبکه فروش تامین شود.

مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به طرح جدید بیمه تعاون مبنی بر پوشش بیمه ای توقف کسب و کارها گفت : به دنبال جلساتی که با دکترسلیمانی داشتیم ، بیمه مرکزی ایران نیز از طرح پوشش بیمه ای توقف کسب و کار ها که توسط بیمه تعاون ارائه گردید ، حمایت می کند.

وی تصریح کرد: به خاطر تحریم ها ، هیچ ریسکی در منطقه به ایران واگذار نشده و صنعت بیمه ایران هیچ سهمی در خسارات ۱۵ میلیارد دلاری بیروت ندارد.