:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

تا اول مهر، چندین صندوق پروژه مشتمل بر پروژه های دولتی و خصوصی فعال خواهند شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طي سخناني در نود و هفتمين نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي اظهار داشت: توانستيم در سايه همکاري حکومت با بخش هاي خصوصي، تعاوني و غير دولتي در اجراي قانون رفع موانع توليد، پنجره واحد فيزيکي شروع کسب و كار را راه اندازي نمائيم.
کد خبر: ۱۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک مهرایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایي ايران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با بيان اين مطلب گفت: اين پنجره واحد ابتدا در تهران راه اندازي و سپس در هفته گذشته در چهار استان ديگر عملياتي شد و طبق برنامه، ۱۲ استان در هفته دولت و مابقي استانها نيز تا پايان مهر ماه به سرانجام خواهد رسيد.
وی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که با همکاري موثر بخش خصوصي در جهت تعميق بازار سرمايه اجرا مي شود، افزايش عرضه اوليه است. در اين راستا اين آمادگي وجود دارد که تا پايان سال ۵۰ شركت خصوصي را در بورس پذيرش كنيم.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: در چهار ماه اول امسال سیزده هزار و هفتصد میليارد تومان عرضه اوليه در بازار سرمايه داشته ايم در حالي که اين رقم براي کل سال ۱۳۹۸، حدود پنج هزار و سيصد ميليارد تومان بود.
دکتر دژپسند عنوان کرد: در هفته گذشته؛ برای اولین بار، دو عرضه اولیه در بورس و اوراق بهادار ایران داشتيم و ان شاء الله اين روند را ادامه خواهيم داد.
وی با بیان اینکه افزایش شناوري سهام شرکت هاي بورسي؛ شاخص ديگر مورد توجه دولت است، گفت: لذا تلاش ما بر اين است، شرکت هايي که در بورس پذيرش مي شوند و يا در حال حاضر در بورس حضور دارند، به افزايش شناوري سهامشان اقدام كنند.
دژپسند یادآور شد: خوشبختانه در این ارتباط یک مصوبه بسیار مهم از دولت گرفته ايم که تمام شرکت هاي دولتي و نهاد هاي عمومي غير دولتي را مکلف كرده است، درصد شناوري سهام خود در بورس را حداقل به ۲۵ درصد افزايش دهند.
وی تصریح کرد: یکی از دلايلي که اين روزها شاهديم ميزان شناوري ها افزايش پيدا کرده به دليل همين مصوبه است.
وزیر اقتصاد ادامه داد: یک لایحه دو فوریتي به مجلس شوراي اسلامي داده ايم که اميدواريم طي همين هفته، دو فوريت آن به تصويب برسد؛ و آن اين است که شرکت هايي كه افزايش سرمايه بدهند و سهامداران فعلي آنها هم از حق تقدم خودشان صرفنظر كنند؛ ۲۰ درصد افزايش سرمايه آنها مشمول ماليات با نرخ صفر مي شود.
وی اعلام کرد: تا اول مهر، چندین صندوق پروژه مشتمل بر پروژه های دولتی و خصوصي فعال خواهند شد.
وزیر اقتصاد در خاتمه اظهار داشت: توصیه ما به کسانی که می خواهند به عنوان خريدار سهام در بورس حضور پيدا کنند، جداي از اينکه به نهاد ناظر سازمان بورس اطمينان داشته باشند اين است كه اصل "مطالعه، مشاوره و معامله" را فراموش نكرده و چه براي ورود و چه براي خروج از بازار، هيجاني تصميم گيري نكنند.