:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

​پرداخت ١١ هزار فقره تسهیلات بانک صادرات ایران به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک صادرات ایران به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در چهار ماه اول سال ٩٩ به ١١ هزار و ٧٨٧ فقره رسید.
کد خبر: ۱۵۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بیش از ١١ هزار و ٧٨٧ کسب و کار آسیب دیده از کرونا تا پایان تیرماه سال ٩٩ بالغ بر هزار و ٤٥٤ میلیارد ریال از بانک صادرات ایران تسهیلات حمایتی دریافت کردند.
این بانک با هدف کمک به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ اشتغال و تامین هزینه‌های عملیاتی واحدهای تولیدی کشور، پرداخت تسهیلات حمایتی را در دستور کار دارد. علاوه بر کسب و کارهای آسیب‌دیده، سرپرستان خانوارهای آسیب‌دیده از این بیماری نیز از تسهیلات حمایتی این بانک بهره‌مند شده‌اند.
بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید در بخش‌ها و رسته‌های تعیین شده از سوی وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحقیقات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی که فعالیت‌های آنها در دوره شیوع کرونا با اختلال مواجه شد، مشمول این تسهیلات می‌شوند. این تسهیلات تنها به متقاضیانی تخصیص می‌‌یابد که در سامانه «کارا»ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و به بانک معرفی شده باشند.
این تسهیلات برای واحدهای کسب و کار به ازای هر شاغل ١٢٠ میلیون ریال، برای کسب و کارهایی که از شیوع این بیماری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل ١٦٠ میلیون ریال و برای رانندگان مسافری درون و برون‌شهری خویش‌فرمای بیمه‌پرداز، ٦٠ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از شیوع کرونا بر اساس فهرست شاغلین دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحبان کسب و کار قرار خواهد گرفت. مهلت تشکیل پرونده در سامانه «کارا» تا پنجم مردادماه سال جاری اعلام شده است.
نرخ سود این تسهیلات ١٢ درصد و زمان بازپرداخت آن ٢٤ ماهه است که با سه ماه تنفس در اختیار متقاضیان و واجدان شرایط قرار می‌گیرد.