:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حمایت جمعی از فعالان اقتصادی از معرفی مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت

جمعی از صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و اصناف استان تهران بیانیه‌ای در حمایت از معرفی حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر کردند.
کد خبر: ۱۵۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
اقتصادگردان- در این بیانیه آمده است: "کشور عزیزمان ایران درحالی عید ولایت و امامت، عید سعید غدیر خم را جشن می گیرد که دولت محترم تدبیر و امید، دکتر حسین مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس محترم شورای اسلامی معرفی کرده است. اولین آزمون نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور فردی از جنس مردم با توانایی و کارآمدی بی نظیر حائز اهمیت است. وزارتخانه‌ای با بیش از ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور و سهم بالا در تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم نیازمند حضور فردی قدرتمند و توانا و آشنا به امور حائز اهمیت وافر است.

معرفی حسین مدرس خیابانی با توجه به عملکرد مثبت ایشان در زمان قائم مقامی و سرپرستی در وزرات صمت و سوابق مدیریتی و اجرائی در بخش خصوصی مبین نگاه ویژه ریاست محترم جمهوری به مقوله تولید و تجارت است و حضور ایشان در کابینه اقتصادی کشور موجب دلگرمی صاحبان صنایع و تولید شده است. امیدواریم که مردم عزیز و ارزشمند ایران شاهد رای مثبت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بوده و با آرای قدرتمند به وزیر پیشنهادی صمت، موجبات صلابت و افتخار ی دوباره در کارنامه قوه قانون‌گذاری باشند. ما صنعتگران معدنکاران، بازرگانان و اصناف ضمن حمایت قاطع از آقای دکتر مدرس خیابانی، امیدواریم با حضور ایشان شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش باشیم."

حسین مدرس خیابانی بعد از برکناری رضا رحمانی از سوی رئیس جمهور، به عنوان سرپرست وزارت صمت انتخاب شد و بعد از حدود دو ماه، چند روز پیش نامه معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت اعلام وصول شد. چهارشنبه ۲۲ مرداد نیز جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت صمت در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

البته در رسانه‌ها درباره اسماعیلی، معاون وزیر صمت و و رزم حسینی استاندار، فعلی خراسان رضوی هم به عنوان گزینه‌های مطرح برای تصدی وزرات صمت صحبت شده بود و گمانه‌زنی‌هایی برای تصدی مدرس خیابانی بر وزارت بازرگانی مطرح شده بود.

مدرس خیابانی متولد ۱۳۴۷، دارای مدرک لیسانس مهندسی مواد و متالوژی، فوق لیسانس مهندسی صنایع و دکترای مدیریت استراتژیک است. او در زمان وزارت رحمانی، در سمت قائم مقام وزیر صمت فعالیت می‌کرد و مدیر کل برنامه ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، مدیر کل تامین و توزیع کالا، مدیر عامل شرکت سیمان غرب، مدیر عامل شرکت سیمان فیروزکوه و عضو هیئت مدیره شرکت سیمان شاهرود از جمله دیگر سوابق اجرایی او است.