:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.
کد خبر: ۱۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
اقتصادگردان- جلال الدین سلیمی کانی امروز یکشنبه (۱۹مرداماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری بانک مسکن در بخش قرض الحسنه به جز تسهیلات بخش بافت فرسوده، به ۴۵۰ واحد مسکن بر اساس تسهیلات کم بهره در بخش های مسکن روستایی و حوادث غیرمترقبه در سطح استان پرداخت کرده است.

وی افزود: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.

مدیر امور  شعب بانک مسکن استان کردستان، با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰۰ نفر کردستانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند، ادامه داد: تا پایان تیرماه امسال در طرح اقدام ملی مسکن، ۸۰۰نفر افتتاح حساب شده اند.

وی عنوان کرد: متاسفانه مشکل مسکن در کردستان همیشه دامنگیر مردم و مسئولان است و قیمت مسکن با وجود کم درآمد بودن استان کردستان نسبت به سایر استان ها، سرسام آور بوده و در رده شهرهای بزرگی همچون تهران قرار دارد.

سلیمی، نحوه پرداخت تسهیلات مستاجرین را به ترتب در شهرهای بزرگ، متوسط و کوچک بین ۵۰، ۳۰ و۱۵میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: نحوه پرداخت تسهیلات مستاجرین در دو نوع ۱۲ماهه با ۱۳درصد بهره و ۳۶ماهه با ۱۲درصد بهره پرداخت می‌شود و بر اساس توافقات اولیه مقرر شده که ۱۹ بانک وارد این عرصه شوند.

وی ادامه‌داد: در بخش درخواست تسهیلات برای بافت فرسوده در سال جاری تاکنون فقط ۳۴واحد اقدام کرده اند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و دلیل کاهش عدم استقبال در سال جاری گران بودن عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد تسهیلات بانک مسکن در بخش روستایی پرداخت شده است در حالیکه ۵۰ درصد معوقات این بانک مربوط به بخش روستایی است.

سلیمی یادآور شد؛ در بانک مسکن کردستان، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۰ هزار پرونده تسهیلات معوق داریم.