:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آیا اتفاق بزرگ اقتصادی در راه است؟

عباد: الان زمان سورپرایز کردن مردم نیست

عضو اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از نحوه برخورد برخی مسئولان با اطلاع رسانی درباره اخبار اقتصادی به مردم، می‌گوید با توجه به مشکلاتی که اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته با آن رو به رو بوده، الان زمان مناسبی برای سورپرایز کردن جامعه نیست.
کد خبر: ۱۵۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
اقتصادگردان- پس از آنکه رییس جمهوری در جلسه هفته گذشته هیئت دولت از یک گشایش اقتصادی جدید در سخن گفت، گمانه زنی‌های فراوانی درباره این خبر شکل گرفت و تحلیل گران، چند اتفاق را به عنوان گزینه‌های ممکن پیش روی دولت دیدند. در این بین واکنش یکی از مشاوران رییس جمهور به این خبر باعث افزایش انتقادها از نحوه اطلاع رسانی در این رابطه شد.

مهرداد عباد – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران – ضمن انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره گشایش احتمالی اقتصادی در کشور، بیان کرد: وقتی جامعه سال‌های موفقی را نظر اقتصادی پشت سر گذاشته و شرایط روحی خوبی دارد، آنگاه می‌توان با سورپرایز و خبرهای شگفت آور، فضایی مفرح را به وجود آورد اما در شرایط فعلی امکان این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته چه تحت تاثیر تحریم‌ها و چه در تحت تاثیر مشکلات داخلی، فشار اصلی به دوش مصرف کننده نهایی و اقشار کم درآمد جامعه بوده و با شیوع ویروس کرونا، عملا امروز فشار بر جامعه بالاست. از این رو مردم بیش از آنکه به دنبال تفریح و خبرهای پنهانی باشند، در انتظار یک گشایش واقعی و گره گشا به سر می‌برند و این امر را نه در خبرها که در عمل دنبال می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به گمانه زنی‌هایی که درباره گشایش اقتصادی احتمالی رییس جمهور مطرح شده، گفت: گزینه‌ای مانند اف ای تی اف که با توجه به برگزاری جلسه این گروه در بهمن ماه عملا ملغی بود. بحث‌هایی مانند فروش اوراق نفتی نیز در بهترین حالت به عنوان یک مسکن در شرایط فعلی به کار می‌آیند و اگر واقعا بناست در زندگی مردم گشایشی صورت گیرد، باید بحث‌ها کلان‌تر باشد.

عباد با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات دیپلماتیک امروز اولویت مهم اقتصاد ایران است، گفت: اگر ما بتوانیم همزمان با حفظ عزت ایران، شرایطی را فراهم کنیم که مشکلات بین المللی و تحریم‌ها برطرف شود، آنگاه می‌توان به یک گشایش جدی و همه جانبه امیدوار ماند. امروز سیاست با اقتصاد گره خورده و باید تلاش کرد در این مسیر گره‌ای از مشکلات اقتصادی مردم را باز کرد.