:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیام مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت روز خبرنگار

دکتر مهری در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار از تلاشگران عرصه خبر، رسانه و اطلاع رسانی کشور تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
اقتصادگردان- در متن این پیام آمده است:

جان نباشد جز خبر در آزمون              هرکه را افزون خبر، جانش فزون
رشد و توسعه فرهنگی كشور مستلزم عزم راسخ و تلاش هاي بي وقفه خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه اطلاع رساني و روشنگري است؛ خبرنگاران بیدار و آزاد اندیشی که زبان گویا و چشم نكته بين جامعه ‌هستند، براي ذهن هاي جستجوگر ، پيام آور روشنگري و بينش اند و بار سنگين بيان كاستي ها و معضلات آحاد مردم بر دوش آنان بوده و همين دشواري بار وظيفه است كه بر اعتبار اين حرفه خطير مي افزايد.
آنان تجسم عيني امانتداري، جسارت، تعهد، صداقت و وجدان بيدار جمعي هستند كه با روحيه پرسشگر خود ابعاد تاريك نمايي ها و ابهامات را از چهره جامعه مي زدايند و با حضور در بطن هر رويدادي آرامش و امنيت و حتي جان خود را به خطر مي افكنند تا رسالت خود را در آگاهي بخشي به مردم و خنثي سازي توطئه هاي نافرجام دشمنان براي پراكندن اطلاعات نادرست و نااميد كننده در سطح جامعه به انجام برسانند.
در شرايطي كه كشور با فشار ناشي از تحريم هاي ظالمانه و عواقب اقتصادي- اجتماعي شيوع ويروس كرونا مواجه شده است، اين وظيفه خبرنگاران و فعالان رسانه است كه با بيان اخبار صحيح و انتقادات سازنده خود اميد و نشاط را در جامعه زنده نگه دارند.
هفدهم مردادماه يادآور حماسه شکوهمند حق‌گویی و حق‌جویی كساني است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و يادآور مردان مردي است كه تصوير واقعي هشت سال رشادت ها و جوانمردي جوانان و رزمندگان غيور اين مرز و بوم را براي جهانيان آشكار ساختند.
اینجانب 17 مردادماه روز " خبرنگار " را که با پرواز یاران عاشق این عرصه نیز مصادف است به تمامي حافظان خرد و آگاهی به خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه در بخش صنعت و معدن كشور كه در انعكاس اخبار اين عرصه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند، تبریک عرض نموده و از ایزد منان تداوم عزم و اهتمام مسئولانه همه تلاشگران را در عرصه اطلاع رساني به مردم شريف ايران خواستارم.
حسين مهری
مديرعامل بانك صنعت و معدن