:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

در بهار امسال چند بنگاه صنعتی راه اندازی شد؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در بهار امسال ۱۱۵۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده که نسبت به صدور ۱۳۶۲ پروانه بهره برداری در سه ماه اول سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۵۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
اقتصادگردان- بر اساس این آمار صدور جواز تاسیس در سه ماه اول امسال که نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در تولید است ۲۴.۷ درصدافزایش داشته و از ۵۹۱۱ فقره در سه ماهه اول سال قبل به ۷۳۷۳ فقره در مدت مشابه امسال رسیده است.

بر اساس این اطلاعات پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در بهار امسال صادر شده برای ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال قبل یعنی ۱۳۷ هزار و ۹۱۵ نفر،  با افزایش ۱۸.۶ درصدی مواجه بوده است.

در این میان پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سه ماهه اول امسال زمینه اشتغال ۲۰ هزار و ۸۰۲ نفر را فراهم کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  یعنی ۲۲ هزار و ۵۹۶ نفر اشتغال، حدود ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین سرمایه پیش بینی شده برای پروانه‌های تاسیس بیش از ۷۸ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به بیش از ۵۷ هزار و ۸۲ میلیارد تومان سرمایه پیش بینی شده برای پروانه‌های تاسیس صادر شده در مدت مشابه سال قبل حدود ۳۷.۳ درصد افزایش داشته است.

در این میان به دلیل صدور پروانه بهره‌برداری مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در مدت یاد شده، سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری در بهار امسال تقریبا دو برابر شده است. به‌طوری‌که میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در بهار امسال ۲۲ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مبلغ ۱۱ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل ۱۰۲.۱ درصد افزایش داشته است.

مجتمع آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلاری و اشتغال‌زایی شش هزار و ۵۰۰ نفر  به صورت مستقیم و غیرمستقیم اوایل اردیبهشت ماه امسال افتتاح شد.